Ja wij eten vaak vegan en eigenlijk helemaal geen vlees en vis. Heelnincidenteel krijgt ze het wel bij familie. Maar buiten een paar stukjes van een sparerib moet ze niks van de smaak hebben. Is ze niet gewend. Ze lust daarintegen graag allerlei soorten boontjes en erwtjes en is gek op rode linzensoep. Sinds soja goed gaat eet ze ook wel eens een vegan vleesvervanger, waar dat toch wel vaak in zit. En broodjes hummus of notenpasta eet ze graag. Sojayoghurt, havermelk, zo af en toe wat ei. Ze eet heel veelzijdig en zeker ook eiwitten.
Ik volg graag Plant Based Juniors, een hele fijne dietiste met veel tips voor kinderen plantaardig opvoeden. Ze volgt baby led weaning. Ik heb ook hun kookboek, waar ook heel veel info over kieskeurig eten in staat. Healthy Little Tummies vind ik ook een fijn boek met leuke recepten. Maar eerlijk gezegd volg ik grotendeels ook gewoon onze eetstijl van voor ze er was. Ik serveer het zo dat zij mee kan eten. Ik kook zelden speciaal voor haar. Ja poffertjes ofzo haha!