Baby venkel T-drank van Milupa, wie heeft ervaring ermee?

Hey meiden,

Wie heeft er ervaring met Baby venkel T-drank van Milupa?
Wil dit gaan gebruiken, maar mag je dit altijd geven aan
je kindje? En hoeveel keer per dag mag je ze dat dan geven?
Mijn dochter is trouwens 13 wkn jong! Graag hoor ik het van
jullie. Alvast bedankt! Veel liefs mama.
 
Hallo,

Wij hebben voor onze zoon ook een tijd venkelthee gebruikt omdat Thijs last had van zijn darmen; flinke krampen en veel huilen.
Ik weet niet om welke reden jij het gaat gebruiken? volgens mij gaat het de krampjes tegen, omdat de darmpjes beginnen te werken.
Thijs is inmiddels bijna 7 maanden, de eerste 2 maanden gaf ik borstvoeding en toen dronk ik zelf de thee, hij kreeg het dan via mij mee. dit werkt voor ons allebei laxerend!
bij thijs wilde dit toch niet echt helpen. Ik heb toen de flessen van Dr. brown gekocht, super flessen waarbij een kindje geen lucht binnenkrijgt en dus ook zeer weining kans heeft op krampjes. (www.sweetbabyfeet.nl)

Succes
 
Hoi,

Ik heb bij mijn zoontje altijd gewone venkelthee van zonnatura gebruikt. Hij had behoorlijk last van darmkrampjes. Tijdens de borstvoedingsperiode dronk ik het zelf en liet ik hem 1 of 2x per dag het zelf ook drinken uit een flesje, vaak maar kleine beetjes van 40-60cc. Het hielp bij hem wel. De krampjes werden minder en de ontlasting ging een stukje beter.

Heel veel succes
Groetjes Kirsten en Tijn(7mnd)
 
Venkelthee voor een baby is niet zo'n heel goed idee. Kijk maar eens op deze website van het voedingscentrum. Daarop wordt het geven van venkelthee aan baby's ontraden: Voedingscentrum over venkelthee

Waarom wil je het geven? Heeft je kindje last van krampjes? Wat voor voeding krijgt je kindje, bv of kv?

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan