Baby verkouden en mag niet naar kdv

<p>Hoi</p><p>Mijn 7 maand oude baby is verkouden en mag niet meer naar de opvang zolang hij verkouden is.</p><p>Hij is echt heel vaak verkouden alleen nu iets meer als normaal en een druip neusje. Ik snap dat ze hun personeel en de andere kindjes willen beschermen dus ik neem hun niks kwalijk.</p><p>Maar mijn man zit in het buitenland en ik sta er nu alleen voor. Ik heb ook geen oppas oid.. </p><p>Weet iemand of dit nu onder zorgverlof valt en hoe zit dit dan precies? Of kost het me nu gewoon mijn vrije dagen ?</p>

Valt in principe inder calamiteitenverlof, een of enkele dagen om opvang te regelen. Zorgverlof is wel als iemand die bij je inwonend is ziek is en niemand anders hem kan verzorgen maar dit wordt er niet helemaal mee bedoeld.
Zou even met je werkgever overleggen wat er mogelijk is dat werkt meestal het beste en nu is toch even alles een beetje anders. Mocht je zelf ook aangestoken worden en verkoudheidsklachten ben je waarschijnlijk sowieso niet welkom op je werk (tenzij je in de zorg werkt).

Staat niet in de wet hoe lang calamiteitenverlof is maar dan komt het er op neer dat het duurt zolang redelijkerwijs noodzakelijk is om de benodigde zaken te regelen (waarvan de werkgever wel bewijs mag vragen indien nodig).
Gewoon overleggen, dan is er vaak van alles mogelijk, komt vast goed! 

Zou contact opnemen met je werkgever. Ik kreeg vandaag mail dat als het nodig is ik totaal 3 weken zorgverlof zou kunnen opnemen. Waarvan eerste week 100% en de andere weken 70% doorbetaald. Ze verwachten natuurlijk wel dat ik er alles aan doen om andere oppas ofzo te regelen. 

Zeker contact opnemen met je baas, je bent ongetwijfeld niet de enige!!!! En het zal me niks verbazen als volgende week alle scholen en opvangcentra's moeten sluiten dus dan heeft iedereen dit probleem.
Ik werk op een kinderdagverblijf en inderdaad, kinderen worden nu al geweigerd met een snotneus of als ze een niesbui hebben... maar het zijn de richtlijnen van de RIVM die gevolgd worden en als het goed is, worden deze maatregelen in het hele land bij alle scholen en opvangcentra's toegepast...
Succes! Dit heeft niemand in de hand en jij kan het ook niet helpen dat je kindje verkouden is ;)

Terug
Bovenaan