Baby verkouden

<p>Hallo,</p><p>Onze baby van 10 maanden is verkouden.</p><p>Overdag heeft hij er niet veel last van (lijkt het), maar ‘s nachts wordt hij er soms wakker van.</p><p>Wat doen jullie als jullie baby verkouden is?</p><p>Ik heb een gesneden ui op zijn kamer gelegd. Andere tips of middeltjes?</p>

Ui doe ik ook idd! Babyluuf smeren onder de voetjes en op het ruggetje. Bij hoesten het matrasje iets omhoog (bijv kussen onder het matras leggen). Zetpil als hij er niet goed van slaapt en zich ook niet lekker lijkt te voelen.
Soms eucalyptus druppeltjes in water in de vensterbank, kan naast de ui ook wat helpen de boel open te krijgen. Als het neusje dicht blijft zitten, dan ook neusspray (voor baby's), zodat je soms oorontsteking kan voorkomen als het teveel op blijft hopen.

Je kan het matrasje aan 1 kant iets omhoog leggen zodat het hoofdje omhoog ligt. Werkte bij ons niet zo goed, omdat hij alle kanten opdraaide. Wij gaven neusspray als het heel heftig was en anders trok het vanzelf wel weer weg met een paar dagen.

Hoofdeinde van het z'n bedje wat omhoog zetten of anders een opgerolde handdoek onder het matras. Hierdoor komt er minder druk op het hoofdje en als ze zich erg lamlendig voelen, kun je voor het slapen een paracetamol geven.

zoutoplossing maken en met spuitje in neus spuiten. Dit was wat de huisarts als tip gaf, werkt beter dan neusspray, omdat het dikke snot eruit gespoeld wordt en niet zoals bij een spray eigenlijk wordt tegengehouden door snot vooraan. 

Wij zitten volop in hetzelfde momenteel. Onze kerel ook 10 maanden, en momenteel flink verkouden. Maar echt alles dicht. En hoesten met momenten erbij. Maar hoesten alleen in de nacht. Vandaag gaan we nacht 4 in. De eerste 2 nachten is die een paar uur wakker geweest. ??. Afgelopen nacht heeft hij een toevalstreffer gehad en volledig doorgeslapen (20.00u-9.15u). Voor zijn verkoudheid sliep hij al een paar weken (3/4) anders. Werd regelmatig wakker, wat hij ervoor nooit deed. Met troosten over schouder op kamertje wel weer goed terug te leggen, maar voorheen sliep hij prima. Denk sprongetje ook nog erbij.
Voor verkoudheid doen wij: luuf onder voetjes, stomen voor t na bed gaan op douche, neusje leegzuigen en neusdruppels. Alleen voor de nacht doen we die neusspray vanaf 2 jaar erin?. Ik weet het mag niet?‍♀️, maar we hebben ze ooit ook eens voorgeschreven gekregen van de arts toen hij ook erg verkouden was. Die houden het neusje gewoon langer open. Die zoutoplossing gebruiken we door de dag, maar helpt niks. Eigenlijk helpt volgens mij niks echt. Gewoon doorheen gaan.....dit is verkoudheid 1034482838 in zijn jonge levensjaar??. Ik had t al voorspeld aangezien op de opvang ook kindjes behoorlijk verkouden waren. 

In ieder geval fijn om te weten dat wij niet alleen op zijn in de nacht door verkoudheid van onze baby ??

Terug
Bovenaan