Baby verkrampt/ verstijfd sinds ze 2,5 maand is.

<p> </p><p class="MsoPlainText">Dag allemaal,</p><p class="MsoPlainText">Graag wil ik mijn verhaal hier op dit forum kwijt in de hoop dat iemand dit herkent of tips voor mij heeft.</p><p>Filmpje van het krampen: https://youtu.be/TiQtayE8Rps</p><p class="MsoPlainText">Ik heb een dochtertje van nu 7 maanden oud.</p><p class="MsoPlainText">Sinds ze 2,5 maand oud is verkrampt/verstijfd ze haar lijfje voor het eerst. Ze kruist haar beentjes balt haar vuistjes en loopt rood aan. Vaak draaien haar ogen hierbij weg. Ze lijkt heel veel kracht te zetten en houd deze gespannen houding ongeveer 15tot 20 seconden aan. Dan ontspant ze zich weer en laat ze haar armpjes weer naar beneden zakken. Tot op vandaag doet ze dit nog steeds soms zelfs wel 600 keer op een dag. Toen mijn dochtertje 2,5 maand oud was huilde ze na iedere kramp. Tegenwoordig huilt ze alleen na een langere tijd achter elkaar gekrampt te hebben. Vaak als ik haar verwissel van positie kan ik het krampen even uitstellen. Dus even op de arm en dan weer een paar minuten in de box. Afleiding werkt goed voor haar. Het is vaak heel intensief voor ons beide om de dag door te komen.</p><p class="MsoPlainText">Mijn dochtertje is een aantal dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis om te onderzoeken waar het krampen uit voort zou kunnen komen. Uit medische onderzoeken is niets gekomen. Tot nu toe herkent geen ene arts het verkrampen wat ze doet. Ik heb nu een verwijs gekregen voor het Sofia kinderziekenhuis.</p><p class="MsoPlainText">Volgende maand staat er een afspraak gepland. Dit is zo’n beetje het laatste wat ik nog kan proberen.</p><p class="MsoPlainText">Wat we tot nu toe geprobeerd hebben:</p><p class="MsoPlainText">•<span style="mso-tab-count: 1;">             </span>Osteopaat 2x<br />•<span style="mso-tab-count: 1;">             K</span>inderfysiotherapie 3,5 maand aan huis gehad( 3 verschillende therapeuten gehad)</p><p class="MsoPlainText">•<span style="mso-tab-count: 1;">             </span>prikkelverwerking therapie 1,5 maand gehad.<br />•<span style="mso-tab-count: 1;">             </span>manuele therapie 1 maand lopend<br />•<span style="mso-tab-count: 1;">             </span>Onderzoeken in het ziekenhuis:<span style="mso-spacerun: yes;">      </span>echo hoofd, echo buik</p><p class="MsoPlainText">Ontlasting en urine onderzocht<br />Bloed geprikt<br />Neurologisch onderzocht<br />EEG scan gemaakt(hersenscan)                          </p><p class="MsoPlainText"> </p><p class="MsoPlainText">Beoordeeld door 5 verschillende kinderartsen.</p><p class="MsoPlainText"> •<span style="mso-tab-count: 1;">            </span>Ze heeft medicatie tegen reflux ( wat ze voor mijn gevoel niet heeft, maar is meer om dingen uit te kunnen sluiten.)</p><p class="MsoPlainText"><span style="mso-tab-count: 1;"> </span>•<span style="mso-tab-count: 1;">             </span>Na 8 keer gewisseld te zijn met haar voeding zijn we nu uitgekomen op de voeding nutramigen lgg</p><p>Ik hoop dat iemand dit herkent of tips voor mij heeft. </p><p>Liefs mama van Noor. </p><p> </p>
 
Echt vreselijk om dit te horen! Ik wil je graag een vraag stellen als het niet te persoonlijk is maar is je dochter gevaccineerd?
 
Echt vreselijk om dit te horen! Ik wil je graag een vraag stellen als het niet te persoonlijk is maar is je dochter gevaccineerd?
 
Hallo JannekeS,
 
Ik lees net je post op het forum en vroeg mij af wat er bij het Sofia Kinderziekenhuis uit de onderzoeken gekomen is? 
Onze dochter doet namelijk hetzelfde sinds een weekje en wij maken ons wel zorgen. 
 
Ik hoop dat het beter gaat met je dochtertje! 
Groetjes,
Bibi 
 
Terug
Bovenaan