Baby verslikken, stikte bijna

<p>Vanavond zijn wij ontzettend geschrokken. Ons zoontje, 13 weken, lag wakker te worden in de kinderwagen na een slaapje van 15 minuten. Ik was bezig in de keuken en had al gehoord dat hij wakker was. Er kwam een soort klein hoestje maar reageerde daar verder niet op. Totdat ik ineens hoorde dat de kinderwagen heel erg schudde. Daar zag ik dat hij aan het stikken was. Hij was helemaal paars en vreselijk in paniek. Rondom zijn mondje helemaal nat van melk/speeksel. Heb hem gelijk opgepakt en over mijn schouder gelegd en hij begon gelukkig te huilen. Echter was hij zich nog steeds aan het verslikken en had het vreselijk benauwd. Mijn man bleef gelukkig wat rustiger en die heeft hem overgenomen. Na een paar minuten was het benauwde over, kreeg hij weer zijn normale kleur en kwam hij op adem, maar ons zoontje was vreselijk overstuur en zo verdrietig daarna. Tot snikken aan toe. Dit gebeurd allemaal 1,5 uur na de voeding, en na de voeding houden wij hem ook altijd nog een tijdje rechtop.</p><p>Nou gebeurd het dagelijks dat als hij op zijn rug speel, er altijd wel wat voeding terug komt, en hij zich hier in verslikt. Daar zit ik dan bij, dus dan pak hem direct op en is het ook goed. Nu begin ik me toch af te vragen of dit bij meer baby's gebeurd, of dat het toch niet echt normaal is. </p><p>Door de schrik durf ik nu ook haast niet te gaan slapen, bang dat het weer gebeurd :( </p>

Heftig zeg! Gelukkig dat het weer goed gaat! 
Ik snap heel goed dat je bang bent met slapen. 
Je zegt dat het vaker gebeurt, dat hij zich verslikt als hij op zijn rug ligt, is dit ook ‘s nachts?
Hier komt er vaak wel iets terug als hij ligt, maar hij verslikt zich er nooit in. Misschien anders toch eens bij de huisarts navragen?

Och jee wat moest dat schrikken zijn geweest zeg! Bah bah hopelijk gebeurd het nooit meer! Ik heb het niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken. Mijn dochter is nu wel ziekjes en hoest en pruttelt heel veel. Over de babyfoon lijkt het dan net ook alsof ze stikt dus ik ben regelmatig even boven gaan kijken. 
Eerder kwam er wel eens wat voeding terug (beetje reflux achtig) maar sinds ik op andere voeding ben overgestapt gebeurd dat nier meer. Wij gebruiken nutrilon omneo vanwege de kramp maar hier zit ook johannesbroodpitmeel in waardoor het iets dikker is en het daardoor ook beter in dr maag blijft. Als je flesvoeding geeft zou je altijd kunnen proberen om de voeding wat in te dikken. Krijgt hij verder ook niet teveel? Kan ook een reden zijn dat de voeding terug komt. In ieder geval lijkt me dagelijks verslikken in voeding niet echt normaal.. af en toe oke maar elke dag weet ik niet. 
Voor je eigen geruststelling zou je je zoontje bij jullie op de kamer kunnen laten slapen (als hij dat niet doet) of met je oor op de babyfoon slapen haha. 

Och jee wat moest dat schrikken zijn geweest zeg! Bah bah hopelijk gebeurd het nooit meer! Ik heb het niet meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken. Mijn dochter is nu wel ziekjes en hoest en pruttelt heel veel. Over de babyfoon lijkt het dan net ook alsof ze stikt dus ik ben regelmatig even boven gaan kijken. 
Eerder kwam er wel eens wat voeding terug (beetje reflux achtig) maar sinds ik op andere voeding ben overgestapt gebeurd dat nier meer. Wij gebruiken nutrilon omneo vanwege de kramp maar hier zit ook johannesbroodpitmeel in waardoor het iets dikker is en het daardoor ook beter in dr maag blijft. Als je flesvoeding geeft zou je altijd kunnen proberen om de voeding wat in te dikken. Krijgt hij verder ook niet teveel? Kan ook een reden zijn dat de voeding terug komt. In ieder geval lijkt me dagelijks verslikken in voeding niet echt normaal.. af en toe oke maar elke dag weet ik niet. 
Voor je eigen geruststelling zou je je zoontje bij jullie op de kamer kunnen laten slapen (als hij dat niet doet) of met je oor op de babyfoon slapen haha. 

Heel herkenbaar! Mijn dochtertje heeft vrij hevige reflux en als we haar niet lang genoeg rechtop houden gebeurt dit ook. Nu is ze ook nog een onwijs verkouden dus meer last van slijm dus sneller benauwd.
Je geeft aan dat het vaker gebeurt, ik zou er  eens naar laten kijken. Soms is het makkelijk op te lossen door het indikken van de melk. Ook zou je je zoontje een klein slaapje kunnen laten doen in de maxicosi of wipstoel ipv plat op zijn rug, het is niet ideaal maar daarmee voorkom je misschien dat je je weer een hoedje schrikt!
Sterkte! 

Bedankt voor jullie reacties, ga dan toch de huisarts maar even bellen. 
Hij krijgt bv, dus de hoeveelheid is wat lastiger te regelen. 
En hij ligt naast mij in zijn wieg, dus hoor nu vannacht helemaal alles! Haha.
Ik had eerder ook al bedacht dat het wat reflux achtig was, maar niet zo erg dat ik vond dat we er wat mee moesten. 

Heftig zeg! Ik ben nu zelf zwanger van ons 1e kindje dus weet het niet precies maar mijn broer heeft in december hun 3e kindje gekregen.
Misschien is het een oplossing om hem op zijn zij te leggen ?? En elke keer wanneer je hem oppakt voor voeding en weer terug legt weer op de andere kant legt ?
Mijn broer doet dit ook en als ze dus dan spugen kunnen ze het in ieder geval kwijt omdat ze op hun zij liggen. 
Miss een tip?
Succes X

Terug
Bovenaan