Baby verslikt zich snachts ademnood

<p>Goedemorgen,</p><p>dit was de derde nacht op rij dat hij naar adem lag te happen. Ik hoor dan al aan zijn geslik dat die het niet kwijt kan. Maar in me slaapmodus ben je wel alert. Pakte ik hem er toch uit en toen verslikte die zich helemaal. Alsof die echt geen adem meer kreeg en hij raakte in paniek (elf weken oud) en ik dus ook. Uiteindelijk bij mij verder geslapen. Moet ik hiermee naar de huisarts of zou dit vanzelf overgaan? Ik slaap met mijn ogen open</p>
 
Mijn dochter had dit ook.
Wat je zou kunnen proberen (bij ons hielp het) is twee kleine handdoeken oprollen als een soort koker, aan allebei de uiteinde doe je een elastiekje zodat ze goed blijven zitten.
Dan leg je je kindje savonds op zn zij. In zijn rug doe je 1 handdoek en de andere in de holling van zijn buik. Dan kan hij niet doorrollen op zijn buik maar blijft wel op zijn rug liggen!
 
Je kunt ipv handdoeken ook gewoon de zijlig slaper online bestellen. Dan wissel je snachts steeds een zijkant af, overdag liggen ze toch al vaak op de rug als ze wakker zijn. Zo weet je dat er snachts geen speeksel kan ophopen. Extra pluspunten: dan heb je ook veel minder kans op een afgeplat hoofdje of andere lichamelijke problemen vanwege 1 constante houding/kan nooit perongeluk op de buik draaien door het buikkussentje wat tegenhoud! Zoek maar eens op, zijlig kussen baby. Was serieus beste aankoop van alle aankopen hier voor ons kind, al was het alleen al voor mijn eigen nachtrust ☺️
 
Ja inderdaad, alleen hebben wij hem ingebakerd liggen nou ja ( Nunkilakentje ) omdat die anders heel druk is en moeilijk in slaap valt. Geen idee of die onder dat lakentje op zijn zij kan slapen even uitzoeken
 
Als je er zo ongerust van wordt dat je er zelf niet goed van durft te gaan slapen zou ik even contact opnemen met het consultatiebureau. Ik denk dat ze je bij het consultatiebureau wel tips kunnen geven. 
De huisarts zou ik zelf niet bellen, tenzij je echt denkt dat je zoon een medisch probleem heeft en niet goed kan slikken of iets dergelijks. 
 
Terug
Bovenaan