Baby vervoeren in de sneeuw

<p>Goedemorgen!</p><p>Onze kleine meid van 4 maanden gaat vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf om te wennen. Spannend voor ons maar vooral ook leuk voor haar!</p><p>Ik zit alleen te denken hoe ik haar het beste kan brengen? Met de auto lijkt me niet zo'n goed idee met deze sneeuw, in de draagzak zou kunnen maar ik ben bang zelf misschien te vallen. En in de wandelwagen met deze sneeuw.. misschien als ik de wielen omdraai? Iemand tips? </p>

Controleer even of het kinderdagverblijf wel open is.
Ik zou haar niet in de draagzak stoppen. De kans dat je er bovenop valt is mij te groot...

Draagzak zou ik inderdaad ook niet doen, auto en kinderwagen zijn denk ik goede opties, uiteraard voorzichtig rijden.

ja goeie Wolkjes, dat had ik al gedaan :)
ik denk dat het de kinderwagen wordt met de regenkap erop tegen de wind! grote wilen aan de voorkant dan komen we nog een beetje vooruit haha!

Kinderwagen is hier best goed te doen (limburg).
Loop wel veel stukjes op het fietspad omdat die toch behoorlijk sneeuwvrij zijn

Hier in Eindhoven is er met de kinderwagen geen doorkomen aan. 
Gisteren ben ik met mijn man en honden even meegelopen, 10 minuutjes. Dochter van 9 maanden in de draagdoek. Ik heb dan wel goede snowboots aan die voldoende grip hebben, maar toch heel voorzichtig lopen en veel vasthouden. 

Vanmorgen naar de opvang hebben we stapvoets met de auto gedaan, dat is nog de beste optie als je het mij vraagt. 

We hebben het gered hoor haha!
toch voor de wandelwagen gekozen, de bak er andersom opgezet zodat de grote vaste wielen aan de voorkant zitten. Regenhoes eromheen gedaan tegen de wind (en achteraf ook tegen nog vallende sneeuw). Kind in dr skipak/berenpak met nog een deken dus die heeft het niet koud gehad.
Het was even een tochtje maar op zich ging het prima, er ligt hier wel erg veel sneeuw (Zuid-Holland) en er is nog amper gestrooid op de binnenwegen. Beetje zoeken naar de meest geschikte route, soms een stukje op de weg gelopen en soms op de stoep. Er rijden toch weinig auto's hier.. De auto heb ik even over gedacht maar ik durfde het niet aan.. In de draagzak bang om zelf te vallen en dan bovenop haar terecht te komen.. dus ik denk dat dit de beste optie was!

Beetje laat nu veel sneeuw weg is, maar misschien wel een handige tip tegen de gladheid: tiewraps. Zag ergens op internet iemans die tiewraps om de banden van de kinderwagen deed en de uiteinden op 1cm na afknipte om zo meer grip te krijgen!

Terug
Bovenaan