baby voeding

weten jullie al welke voeding jullie kindje gaat krijgen?

ik heb me vandaag even verdiept in de soorten babyvoeding die je tegenwoordig hebt, ben erg geschrokken dat er zoveel prijs verschil in zit.
bij elmar heb ik altijd friso gebruikt die kost nu rond de 8 euro. best wel een redelijke prijs vind ik zelf. nutrion kost rond de 10 euro. maar nu heb je ook bonbebe (?? weet niet of ik het goed schrijf?) en die kost rond de 6 euro.
ik heb alleen maar bij de supermarkt hier gekeken maar ik vond het best wel schrikken hoeveel prijsverschil er tussen deze producten zit, ik ben nog geeneens bij een kruidvat of een da geweest!!

mijn vraag is: als jullie voor flesvoeding gaan welk merk gebruiken jullie dan??

mijn eerste voorkeur gaat uit naar borstvoeding maar als ik weer een keizersnee krijg beginnen we gelijk met flesvoeding.

gr. mama van elmar

allen maar nutrilon hier, de rest kon mijn zoon niet tegen, hij had zoiezo forte nodig vanaf zijn geboorte.. ik heb nooit naar de prijs gekeken dat boeit me niet hij moet gewoon het er lekker op doen, bonbebe heb ik eens geprobeerd maar ging zijn immuumsysteem echt van achteruit! dus snel weer terug! hihi

Ik ga weer borstvoeding geven.
Dat heb ik bij de anderen ook gedaan, en vind het ideaal.
Bij de oudste heb ik heel lang getobt met spruw, zelfs zo ver dat ik besloot te stoppen met bv. Maar ze wilde absoluut niet uit een flesje drinken, dus weer maar verder. Ze heeft 8 maanden gedronken.
Bij de 2 e en 3 e ging het gelukkig veel beter, en ik zei toen dat ze zo lang mochten drinken als ze wilden. Dat werd dus 16 mnd. en de derde 2 jaar.
Wanneer je besluit om bv te gaan geven is het echt raadzaam eens naar een avond van LLL te gaan. Daar heb ik zelf heel veel steun aan gehad, ik kon die vrouw altijd bellen als ik vragen of problemen had.

ik heb zelf bij de Etos gewerkt en alles is bijna hetzelfde behalve de prijs dan hahaha
Ik zou zeggen pak de pakken is bij elkaar en bekijk is wat er precies in zit. Als het niet veilig was mogen ze het niet verkopen, d'r zijn strenge regels op babyvoeding. Je hebt nu zelfs ook eigen huismerk van drogisterijen.

Ik zelf wil proberen BV te geven, ik zal wel een pak voeding in huis halen voor als ze het niet wilt pakken heb ik altijd wat achter de hand :).

@Teddy wat is LLL?

Ik ben aan het surfen bij mijn thuiszorg maar ik kan niets vinden over informatie avonden en ik wil toch wel naar toe.

@Junior;   LLL staat voor La Leche Leaque, dat is een borstvoedingsorganisatie, eigenlijk zoiets als Vereniging Borstvoeding Natuurlijk.
Zij geven informatieavonden door heel Nederland.

Hoi mama van Elmar,

Flesvoeding is inderdaad aardig aan de prijs, en met alle voorschriften en verbeteringen om het zo dicht mogelijk op borstvoeding te doen lijken, wordt het er niet goedkoper op.
In verschillende(lees duurdere) merken zitten probiotische vezels en allemaal extra middeltjes voor het immunsysteem en om de voeding beter op te laten nemen in de darmen. Helaas kunnen al deze producten borstvoeding niet vervangen. Het is ten eerste het goedkoopst!! en ten tweede heeft borstvoeding zoveel voordelen, dat ik er niet eens over begin, want dan raakt het eind zoek.

Jammer dat je al meteen besluit om de fles te gaan geven als je weer een sectio krijgt. Het hoeft niet te betekenen dat als het bij je vorige bevalling( die ws. dus een sectio was en waarbij je borstvoeding dus niet goed ging) niet goed ging, het nu ook weer niet goed zou gaan. Elk kind zuigt ook weer anders, en het lijkt mij de grote moeite waard om het in ieder geval te proberen tijdens je kraamweek. Je kunt altijd nog stoppen. Maar jij moet zelf de keuze maken. De mensen die jou gaan helpen om borstvoeding te geven doen dit met alle liefde, maar je moet niet om hen borstvoeding gaan geven. Als je er zelf niet 100% achter staat, gaat het vaak ook niet lukken.

Succes met je keuze. Als je blijft twijfelen, kun je idd ook naar een voorlichtingsavond gaan. In sommige ziekenhuizen of vanuit kraamcentra geven ze borstvoedingscursussen, zodat je je optimaal kunt laten informeren en goed voorbereid bent op wat komen gaat.

Want ook voor mij gold bij de vorige 2 kinderen dat het altijd wel 2 weken duurt voordat alles lekker op de rit loopt.   Maar als de voeding eenmaal goed op gang is en je baby drinkt goed aan de borst, wil je nooit meer iets anders!

gr, bianca

Over flesvoeding kan ik je weinig vertellen, ik heb voor Ester zelfs nooit een pak in huis gehad en het flesje dat we van iemand kregen staat nog in de originele verpakking in de kast... :)
Maar ook ik wilde even reageren op keizersnee/borstvoeding. Een vriendin van mij heeft ondanks de keizersnee een jaar lang borstvoeding gegeven! Ik had niet de indruk dat het bij haar langzamer op gang kwam dan bij mij.
Zoals al gezegd moet je het inderdaad wel willen, en je goed laten informeren.
Succes in ieder geval!
Froukje

IK ga weer borstvoeding geven. Ook wanneer het weer een keizersnee wordt. Mijn oudste is geboren met een keizersnede, maar dat heeft geen enkel nadelinge invloed gehad op de borstvoeding.

Terug
Bovenaan