Baby voelen 16 weken en daarna een week niet

<p>Hallo,</p><p> </p><p>afgelopen weekend was ik 16 weken en voelde ik zo precies plopjes in mijn buik. Ik dacht/hoopte dat dit de baby al was maar nu een dikke week later niets meer gevoeld van plopjes. <br />heb pas eind volgende week een afspraak bij de dokter. <br />Is er nog iemand die dat al meemaakte? <br />of Waren het toch gewoon de darmen? ?</p>
 
Dit heb ik bij de eerste ook gehad! Met 17 weken duidelijk de baby gevoeld. Daarna 2 weken niks. Pas vanaf een week of 23 ging ik hem echt goed en dagelijks voelen. Op deze termijn is dit nog heel normaal en niks om je zorgen om te maken!
 
Ik dacht dat het m’n darmen waren rond dat termijn. Tot ze er met 20 weken achter kwamen dat de placenta achter ligt en ik dus wel degelijk al de baby kon voelen. Het heeft alleen nog zoveel ruimte dat je het nog niet dagelijks hoeft te voelen. Het kan dan ineens weer zo draaien dat je even minder of niks voelt. Pas vanaf week 25 ongeveer voelde ik het echt dagelijks heel goed.
 
Dat gebeurd vaak! De baby is nog klein, dus het is normaal dat je ze de ene keer wel voelt en dan ineens niet!! Ik voelde mijn kleine voor het eerst met 13 weken, daarna 2 weken niet en toen soms maar 2 of 3 keer in de week.
Pas rond zo'n 28 weken moet je de baby elke dag voelen!
 
Ik heb mijn tweede baby voor het eerst gevoeld rond 13/14 weken. Lang niet dagelijks. En rond 16 weken voelde ik haar wel dagelijks. Daarna weer een week of 2 helemaal niet. Maar vanaf 18 weken weer dagelijks en nu ik 20 weken ben wordt het iets sterker. Heb de eerste schopjes aan de buitenkant gevoeld, en ik voel haar meerdere keren per dag. 
Het hangt met deze termijn ook maar net af van hoeveel vruchtwater je op dat moment hebt, hoe de baby ligt, en zoveel andere factoren. Ze zijn nog heel klein en licht en het kost behoorlijk wat kracht om een voelbaar schopje te geven. Elke dag voelen hoeft nu nog niet.
 
Terug
Bovenaan