Baby voelen 17weken

Hoi allemaal :)

Ik ben nu 17 weken zwanger van mijn eerste kindje. Sinds eergisteren heb ik het idee dat ik de kleine al kan voelen. Ik heb soms het gevoel dat ik kleine duwtjes krijg, of alsof er een luchtbelletje plopt (??) in steeds dezelfde regio van de buik.
Ik lees veel dat bij een eerste zwangerschap pas leven wordt gevoeld bij de 20 weken. Ik weet zeker dat het niet mijn darmen zijn, dit voelt heel anders en ik ken mijn lijf goed.

Andere dames die dit ook al hebben/hadden rond deze tijd?

Hoor graag van jullie.

liefs

Ja, ik voelde mijn baby ook vanaf een week of 17, dat gevoel dat jij omschrijft. Onze verloskundige zei bij controle met een week of 15, 16 al dat ik de baby binnenkort kon gaan voelen, volgens mij is 17 weken ook niet eerder dan dat je het zou moeten kunnen voelen, zegmaar. 
Geniet lekker van die kleine in je buik! 

Ja hoor, dat kan heel goed met 17 weken. Is heel normale termijn als je je lichaam goed kent en waarschijnlijk slank bent. Rond de 20 weken voelen de meeste mensen de baby bewegen. Maar sommigen dus al bij 15 weken, anderen pas na 24 weken.. 
Maar ook: geen zorgen maken als je de baby een dag (of 2..) niet voelt. Is ook heel normaal bij deze termijn! 

Ik heb onze eerste ook met 17 weken voor het eerst gevoeld (en duurde daarna wel meteen een week voordat ik hem weer een keer voelde, daarna wel iets vaker en pas met 20 weken ofzo echt regelmatig) terwijl ik dus wel de placenta aan de buikzijde had liggen en niet per se slank was (ook niet te dik, maar wel op de grens richting overgewicht).
Nummer twee voelde ik met 14 weken al regelmatig. Overigens heb ik nummer 2 de hele zwangerschap veel meer gevoeld daarna en ook na de geboorte is mijn gevoel bevestigd dat het gewoon een veel actiever kindje is. 

Nou dat zijn hele fijne reacties. Dan weet ik dat ik niet 'gek' ben haha. 
Ik geniet er zeker van.
@tessa inderdaad ook goed om in mijn achterhoofd te houden, dankjewel voor de reminder :) 

Ik voelde de eerste ook met 16 weken, de tweede voor t eerst bij 13 weken (maar met 14 en 15 weken helemaal niet), en deze keer dacht ikvoor t eerst wat te voelen rond week 13/14 en sinds week 16/17 nu elke dag wel een aantal keer. Dus ja, het kan inderdaad heel goed. Aan de buitenkant kun je het wel pas rond week 20 gaan voelen.

Nog helemaal niet bij nagedacht wanneer mn vriend de kleine kan voelen, ook heel veel zin in !
Ik doe niet echt iets speciaals. Merkte het gevoel opeens op en sinds ik die koppeling heb gemaakt met dat gevoel en wat het is voel ik het vaker denk ik. Voel het vooral als ik al een tijdje rustig zit of lig :)

Terug
Bovenaan