Baby voelen 26 weken

<p class="p1"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben nu 26w zwanger. De baby beweegt elke dag anders, nog geen regelmaat. soms voel en zie ik ze echt heel duidelijk, andere dagen is ze veel rustiger. Maar nu voel ik echt slechts heel af en toe een heel zwakke beweging. Gisteren nacht zelfs helemaal niks gevoeld. Moet ik mij zorgen maken?</span></p>

In dit soort gevallen is het altijd goed om even de verloskundige te bellen. Beter te vaak dan te weinig. Hopelijk kunnen ze je dan geruststellen!

Het hóeft niks te betekenen, maar zoals Anky hierboven ook al zegt: beter een keer te veel dan een keer te weinig naar je vk! Gewoon even bellen, als zij zich zorgen maken kunnen ze gelijk even kijken/luisteren, als zij zich geen zorgen maken, ben jij ook weer gerustgesteld :)

Vaak liggen ze dan met de beentjes naar binnen, dan voel je het minder goed. Zodra ze weer van positie veranderen begint het getrap weer. Dat heb je echt nog in het tweede trimester.

Mijn vk zei dat ik pas vanaf 28 weken de baby elke dag moest voelen. En het ging vooral om het blijven voelen. En hoefde me dan verder ook geen zorgen te maken. Mijn placenta zit aan de voorkant dus ik voel de baby al veel minder. 

Ik heb mij hier ook zorgen om gemaakt dus snap je helemaal. Inmiddels bijna 29 weken, nog steeds geen ritme maar voel haar wel vaker.
Mijn zorgen vorige week besproken met de VK en die zei elke baby is anders, maar ook een baby heeft net als ons wel eens een rustige dag. Dat maakt niets uit. Als je je baby echt lang niet voelt en je zorgen maakt wel bellen natuurlijk.
Bij mij helpt het om op mijn rug te gaan liggen en met mijn hand lichtjes te duwen op mijn buik. Elke week begint het beter te werken overigens ;)

Hoi! Ik voelde onze baby vrij laat (denk pas vanaf 22 weken bewust ongeveer). Sindsdien wel echt vaak en vaak ook de hele dag door, maar s nachts eigenlijk vrijwel nooit (terwijl mijn vk juist zegt dat de meeste baby’s dan het actiefst zijn). Maar ook hier heeft hij af en toe gewoon een ‘off day’, hij is dan een stuk rustiger dan normaalgesproken en ik ben nu bijna 36 weken zwanger. Bij mij helpt het op dat soort dagen (want heb me dan ook wel eens zorgen gemaakt) rustig te gaan liggen op m’n zij en m’n hand onderin m’n buik te leggen en duwen. Meestal voel ik m dan na een tijdje wel iets doen. Toen ik nog iets minder ver was en de baby dus minder groot hielp het ook als ik juist wat voorovergebogen ging zitten (lullig wel maar hem dus minder ruimte gaf haha). Ook dat kun je misschien eens proberen!
Wat eerder al gezegd is, de baby heeft nu bij jou nog veel ruimte en kan dus vaak van positie wisselen. Maar mocht je je écht zorgen maken kun je over dit soort dingen zeker wel de vk bellen hoor!

In mijn hele zwangerschap waren er geen regelmatige bewegingen. Hierdoor heb ik mij regelmatig zorgen gemaakt, waardoor ik 2 keer een ctg scan heb gehad voor de bevalling.
Als je je zorgen maakt, zou ik niet twijfelen en gewoon contact opnemen met je verloskundige. Zij nemen dit altijd serieus.
Wat je misschien ook zou kunnen doen is een doppler kopen/lenen. Hiermee kun je naar het hartje luisteren
succes!

Terug
Bovenaan