baby voelen bewegen

Ik ben 18 weken en 1 dag zwanger en heb de baby ook nog niet gevoeld denk ik, iedereen voelt het op hun eigen manier de een voelt een soort veertje tegen de wand en de ander voelt gerommel in de buik.
 
gelukkig dat jij ook nog niets gevoeld hebt, hihi, ik ben misschien een beetje ongeduldig maar wordt onzeker als ik verhalen hoor van vrouwen die het al met 16 weken voelden. Het zou overigens best kunnen dat ik al wel wat gevoeld heb maar ik weet gewoon niet hoe het moet voelen. Je darmen borrelen ook weleens dus hoe weet je nou of het je darmen zijn of je kindje. Voel je het echt als een schopje of is het eigenlijk een heel onduidelijk gevoel? Ik heb weleens gehoord dat je het herkent als je het voelt, dat heb ik dus nog niet. Hoe zit het eigenlijk als je het gaat voelen, voel je het dan de hele dag, of een paar keer per dag? Is hier een soort standaard voor?
 
De meeste voelen het kindje vanaf een week of 20. Alleen bij een tweede schijnt het eerder te zijn. Ik zelf voelde rond de 20e week een soort vlindertje in mijn buik, maar kon het nog niet thuis brengen als een beweging van de baby. Rond de 22e week voelde ik de eerste schopjes! Deze schopjes herkende ik wel gelijk, dat eerste "vlindergevoel"dus niet.
Sommigen voelen echter de gehele zwangerschap niets. Schijnt ook te maken te hebben met de ligging van de placenta, als die aan de voorkant zit voel je de baby een stuk minder (of soms dus helemaal niet)
Nu ben ik 31 weken zwanger en het schopt aan alle kanten, hihi...doet soms ook wel zeer hoor, maar goed het is wel leuk!
Oh en met een week of 25 voelde ik paar dagen niets meer, ik harstikke ongerust, maar was niets aan de hand, kan gebeuren!!
Nog even geduld hebben dus :)

fijne zwangerschap verder!!
groetjes Karin
 
Hoi Karin,
leuk berichtje, ik ben helemaal gerust gesteld. Ik mag trouwens volgende week mijn 2e echo laten maken (in week 20)dus als ik dan nog niets gevoeld heb zal ik meteen kunnen zien of het goed is of niet en hoef ik me geen zorgen meer te maken.
Groetjes
 
das heel goed mogelijk meisje dat je nog niks voelt. vooral met je eerste kindje kan het heel lang duren. meestal begint het met een soort belletjes gevoel. maak je geen zorgen..
groetjes van mij
 
Ik voelde de eerste schopjes met 19weken. En nu worden ze steeds sterker. (ben nu 21 weken)
Maak je maar niet te druk hoor.
De verloskundigen gaan zich pas zorgen maken als je het kindje met 26 weken nog niet gevoeld hebt..

succes met je echo!!
 
Terug
Bovenaan