Baby voelen boven navel ?

<p>Dag dames,</p><p>Momenteel 16+2 weken zwanger en ik begin al echt een buikje te krijgen, super leuk! Ook voel ik ons kleintje al, heel speciaal, kleine kriebeltjes en soms plopjes. Ik voel de kleine nog niet super vaak, maar meestal rond mijn navel. Nu merk ik als ik zit dat ik vaker het gevoel heb dat ik iets voel, alleen dan heb ik het gevoel duidelijk boven mijn navel. Maar in feiten kan dit nog niet, toch? Aangezien het nog niet zo groot gegroeid is. Ik vraag mij af of dit wel kan en of het misschien komt omdat ik zit dat het gevoel daarom wat hoger komt. Want het is duidelijk gekriebel en het zijn geen darmen. </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hierin! </p>

Hoi! 
Nee dat is eigenlijk zelfs onmogelijk omdat je baarmoeder ook nog niet zo hoog is dus laat staan dat je dan de baby kan voelen... 
Pas bij 26-28 weken!! groeit je baarmoeder ter hoogte je navelrrand, boven je navel. Jouw baarmoeder komt nu tussen je schaambot en je navel in zeg maar. Het maakt niet uit of je zit, bukt, ligt etc. 
Ik denk dus eerder dat het je darmen zijn omdat die nu worden verdrukt door het groeien van je baarmoeder. 
Duurt echt nog wel even hoor voordat je baby op die hoogte voelt! 

Bij mij gaf de verloskundige tijdens de controle met 14 weken aan dat de baarmoeder al tot de navel kwam. Is pas later de breedte in gegaan en toen lang op hetzelfde hoogte niveau gebleven, dus mij lijkt dat het wel mogelijk is.

Als je plat op je rug gaat liggen kun je voelen tot hoe hoog je baarmoeder zit. Tot daar kun jij je baby voelen. Bij de een gaat de baarmoeder harder omhoog dan bij de ander.

Waarschijnlijk zijn dit toch wel je darmen. Ben nu net zo ver als jou en de baarmoeder zit nog wel een stuk onder de navel. Voel de kleine heel af en toe heel lichtjes maar dat is echt onder in de buik nog. 

Terug
Bovenaan