Baby voelen?!

Hallo

Ik ben op moment volgens mijn berekening 18 weken ( gezien mijn cyclus korter is) ma volgens vk 17 weken en 4 dagen ( omdat ze normale cyclus gemiddeld aanhouden) 1ste zwangerschap

Nu ben ik iedere dag aan het opletten of ik de kleine voel. Maar blijf twijfelen en daardoor toch wel erg onzeker.
Het enige wat ik voel is wat geborrel, maar zijn dat niet mijn darmen?
Mijn zusje gaf aan het voelt een beetje alsof je over eenheuvel rijd en dan daalt. Maar dat voel ik niet of nog niet en ben ik gewoon ongeduldig?

Het ligt er aan of de placenta aan de voorkant of achterkant ligt. Als de placenta in de 'weg' ligt voel je later pas het kindje. Sowieso is dit bij elke vrouw anders, maar gemiddeld is het bij 20 weken.
De verloskundige gebruiken de gecorrigeerde datum van de termijnecho. Je kunt een regelmatige cyclus hebben, maar je eisprong en innesteling kan net anders zijn.

Ik voelde de kleine ook met 18 weken en vooral als ik in bed lag, dacht ook heel lang dat het mijn darmen waren maar is toch echt de kleine! Je hoeft niet onzeker te zijn je gaat het vanzelf steeds meer voelen. 

Hi Miranda,
Ik vond het voor de eerste keer als een lief klein porretje voelen, alsof iemand je zachtjes aantikt van binnen, ik twijfelde toen ook wel of dat de baby was of organen die aan het rommelen/verplaatsen waren, zeker omdat mijn placenta aan de voorkant zit en je het daardoor mogelijk wat later zou voelen. Was toen tussen de 16de en 17de week. Maar naar mate het meer werd en harder wist ik het zeker, het is de baby. Ik ben vandaag precies 24 weken en ze is iedere dag lekker aan het spelen daar binnen, meestal wordt ze naar mijn idee wakker na een maaltijd of als ik rustig in bed of op de bank lig.

Hi miranda
het is bij ieder vrouw anders..
mijn placenta ligt aan de voor kant en dus duurde het behoorlijk lang voor ik Mn kindje begon te "voelen" 
in het begin was het een aantal weken alsof er een lucht belletje plopte in Mn buik dit begon rond Mn 22 ste week
en pas rond week 30 begon ik haar echt te voelen
nu met 35 weken kan ik er niet meer om heen en is het echt een duw met der voetje of ze draaid der kont even in t rond 
super schattig natuurlijk..
maar het is dus echt bij iedereen weer net even anders 
komt van zelf en dan weet je gewoon dat het je kindje is 

Ik ben vandaag precies 18 weken! Ook van de eerste! Ik voelde het denk ik vannacht voor het eerst! Alsof iemand idd een klein porretje in je buik geeft! Heel gek vond ik! Twijfelde ook of dat de baby wel was! Maar vandaag al meerder keren gevoelt! Meestal als ik stil zit!

Hoi,
Zoals hierboven al gezegd werd: bij elke vrouw verloopt dit anders. Ik ben momenteel bijna 19w zwanger van een tweede. Zowel bij de vorige als bij deze ligt mijn placenta achteraan. Bij Nina voelde ik het voor de eerste keer op 14w, het voelde net alsof er een dolfijntje aan de oppervlakte kwam en opnieuw in het water schoof. Bij deze spruit voelde ik het pas op 16w... Maar het gevoel blijft hetzelfde, twijfel of het nu de darmen zijn of het kindje :-D
Het verschil bij Nina en deze baby is dat Nina helemaal goed zat, terwijl deze een klein beetje naar achter zit. Vandaar dat ik het bij deze pas later heb gevoeld.
Je zal het gevoel wel leren kennen wanneer het kindje wat meer begint te zwemmen :) een heerlijk, wonderbaarlijk gevoel! Juist opletten dat je jezelf niet ongerust maakt wanneer je het kindje eens een dagje niet voelt... :) 
Veel plezier!!!

Terug
Bovenaan