Baby voelen

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik ben 17 weken zwanger ik voel in nog geen vlinders, kriebels of belletjes. Gisteren avond was mijn boven buik  erg hard. Onder in erg zacht. Een vriendin vroeg of ze mocht voelen en drukte een beetje en zei dat t misschien de billen of knie was. Ik voelde ook wel een harde ronding maar t lijkt me stug dat ik haar op die manier zou kunnen voelen.  Vanochtend voelde ik de ronding onder in me buik richting mijn liezen. </p><p>Heeft iemand ervaring? </p><p>Kan niet wachten om haar echt te gaan voelen! </p>

Ik voelde met 17 weken denk ik voor het eerst wat bewuster dat er beweging in mijn buik zat, maar dat was vaag, het gevoel van belletjes of vlindertjes inderdaad. 
Vanaf 21 weken voel ik de kleine dagelijks vanaf de buitenkant. Voor mij geen twijfel per mogelijk want mn buik plopt echt naar buiten toe af en toe en ik krijg gewoon schopjes en boksen! 
Nog even geduld dus Misschien, er is nog tijd genoeg :) 

Ik ben nu 17+5 en voel nog geen schopjes. Wel voel ik heel goed waar de baby ligt, daar is het dan inderdaad harder. Vanochtend lag hij onder mn navel maar vanmiddag meer naar achter, dan is mn buik ook zachter. Na wat masseren kwam hij weer wat meer naar voren haha. 

Het hangt ook van de ligging van je placenta af! Gemiddeld voelen vrouwen voor t eerst iets met 18 weken dacht ik, maar als je placenta ervoor ligt kan het langer duren. Ik kan ook echt niet wachten, maar helaas ligt mijn placenta dus ongunstig en zal het nog wel even duren voor mij (nu 16 weken).

Terug
Bovenaan