Baby voelen

<p>Hallo!</p><p>Momenteel ben ik 18 weken zwanger en sinds een weekje voel ik de baby bewegen. Afgelopen maandag voelde ik de baby echt heel veel en heel hard, ik voelde het ook als ik me hand op me buik legde dus wou het zo graag aan me man laten voelen maar hij was niet thuis helaas! Maar nu heb ik haar eigenlijk sinds die dag niet veel meer gevoeld. Dinsdag, woensdag en vandaag voel ik af en toe wel wat kleine bewegingen maar niet vaak en niet hard genoeg zodat me man het kan voelen. :( Is het normaal dat het sommige dagen wat meer is dan andere? Ik kan echt niet wachten tot hij haar ook kan voelen! </p>

Hoi!
Had ik in het begin ook. Kon kleintje al elke dag vanaf week 16/17 voelen. Soms idd dagen dat het heel rustig is. Volgens mijn VK zijn we dus verwend dat we het al zo vroeg voelen en dat het vaker voorkomt dat het even een periode minder is. Mocht je nou 30 weken zijn is het alweer anders. Dan zou ik wel aan de bel trekken.

Heel herkenbaar! Je kindje beweegt nog alle kanten op. Ik had hem de dagen voor de 20 weken ook niet meer gevoeld, dus was heel zenuwachtig maar toen bleek hij met z'n rug naar mijn buik te liggen en schopte hij richting mijn rug. 
Pas vanaf 28 weken is de stelregel dat je je kindje elke dag een paar keer moet voelen. 

Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig is het dus vrij normaal. Ik begon me al een beetje zorgen te maken haha. Maandag heb ik ook de 20-weken-echo en daar ben ik ook wel een beetje zenuwachtig voor!

Herkenbaar! Ben zwanger vd 4e en voelde al wat met 13.4 weken... maar nu de baarmoeder groter wordt en de placenta ook is die baby zo klein in verhouding ? en de placenta ligt ook nog eens voor. Bij de termijn echo zei ze niet ongerust zijn als je pas rond de 20 welen pas wat gaat voelen ivm de voorliggende placenta, maar ben dus nu toch verwend... dat ik soms echt denk van hallo?! Is daar iemand... 
kan dan ook niet wachten tot ik weer flinke schoppen ga voelen en de boel zie bewegen. 

Ik ben nu bijna 39 weken zwanger, maar voelde mijn kleintje ook al met 16 weken. De verloskundige zei destijds dat je de baby pas vanaf week 27 elke dag hoort te voelen, daarvóór heeft hij/zij gewoon nog teveel ruimte om elke dag van zich te laten horen. Dus geen stress! ;)

Ja dat kan. Want de ene dag heb je meer vruchtwater dan de andere dag. Kan zijn dat dat daarom verschilt. Ook als je kindje ineens andersom ligt schopt ie naar binnen en dan voel je t niet aan de buitenkant

Terug
Bovenaan