Baby voelen

Goedemorgen dames!
Ik heb even een vraagje, ik ben 16 weken zwanger van een jongetje! (Eerste kindje)
Maar mijn vraag was, voel je een jongen eerder dan een meisje? En vanaf wanneer voelde jij je kindje?
Ik voel momenteel nog niks, ben ook jog maar 16 weken!

Nee dat maakt niks uit. Je ligging van de placenta wel. Bij dochter 1 lag die aan de voorkant en voelde ik pas iets met 22 weken, dochter 2 lag ie achter en voelde ik met 16 a 17 weken al iets..

Bij de eerste een meisje, lag de placenta voor maar voelde ik met 15 weken. De tweede een jongen, placenta achter voelde ik met 13 weken.
Ik hoor en lees altijd veel verschillende termijnen! Nog even geduld hebben ☺️
Het voelt in het begin als plopjes/knappende belletjes

Bij beide zwangerschappen voelde ik ze met 8 weken al. Dit omdat ik heel dun ben waarschijnlijk. Allebei jongens. 1e placenta voor en beneden lag dus niet helemaal goed en de 2e lag de placenta mooi achter en boven zoals die hoort. Allebei zeer actieve mannetjes

Ik denk dat er geen verschil zit in het eerder voelen qua geslacht. En per persoon is dit ook anders. Ik voelde pas na 24 weken mijn dochter pas echt goed. Wij wisten toen overigens niet wat het geslacht was.. Benieuwd wanneer ik baby 2 ga voelen. Nu 10.5 week..

De eerste keer dat ik de baby voelde was met 18 weken sindsdien voel ik de baby bijna elke dag wel een keertje.

Terug
Bovenaan