Baby Voelen???

Ik ben nu 17 weken ( begin 18 de week)en wil graag weten hoe weet ik nu of ik de baby voel of gewoon rek of trekkingen ofzo zijn.? Want ik heb verder geen zwangerschaps kwaaltjes dus voel me niet echt zwanger. En zou het heel erg leuk vinden als ik dan iets voel! Is wel een raar idee maar ik denk dat andere me wel begrijp!
 
Moeilijk te zeggen, jij bent de enige die het echt kan voelen.
Volgens "de boekjes" voel je bij de eerste zwangerschap je baby pas na 20 à 21 weken, maar persoonlijk voelde ik de eerste bewegingen ook al bij 16 weken.
Het kan dus wel!
Ik voelde een aantal plopjes achter elkaar, van binnen naar buiten, alsof er tegen mijn buikwand werd getikt.
Het was zo onmiskenbaar anders dan andere dingen die ik wel eens in mijn buik voel (darmbewegingen en zo) dat ik eigenlijk direct wel wist dat het de baby was.

N.
 
ik voelde mijn kleintje voor het eerst met 15 weken. Dacht toen dat het 'm was maar wist het niet zeker. Op de dag dat ik 17 weken was wist ik het zeker want toen voelde ik het meerdere keren achter elkaar en sinds toen meerdere keren per dag.

De omschrijving die de meeste mensen geven, alsof er een vlindertje door je buik vliegt, iemand met een veertje langs je buikwand gaat, bubbeltjes heb ik niet kunnen plaatsen. Het was bij mij gewoon duidelijk een porretje. Alsof iemand van binnen uit met zijn vinger in je buik prikte. Je kon het bij mij ook vrijwel gelijk zien en zo zag het er ook uit.

Het voelt voor iedereen anders. Als je het eenmaal regelmatig gaat voelen zal je ook wel weten wanneer je het voor het eerst hebt gevoeld. Je herkent het dan.

Groetjes!
 
Als je je kindje voelt,voelt dat als een kriebel,een luchtbelletje...moeilijk te onderscheiden van darm-gerommel.Bij een eerste zwangerschap voel je je kindje ook meestal pas met een week of 20 of later.Als je voelt dat er wat rekt of trekt,of een zeurderig gevoel hebt is dat waarschijnlijk het groeien van je baarmoeder!!

Groetjes.
 
Hoi,

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik had ook geen last van zwangerschapskwaaltjes. Als je dan je baby voelt krijg je toch weer een bevestiging. Ik voelde hem het eerste rond de 18 weken (ben nu 23 weken). Het voelt als een klein plopje in je buik. Meestal als je rustig zit of ligt. Als je het de eerste keer voelt twijfel je nog maar het gevoel wordt steeds duidelijker. Geniet ervan.
 
hoi,

Ik ben nu 20 weken en had ook niks gevoeld. Nou blijkt (na echo) dat mijn placenta aan de voorkant zit, dit is dus een dikke buffer. Misschien heb jij dit ook?
 
Terug
Bovenaan