Baby voelen.....

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel 23 weken zwanger van onze 2e. Sinds gisteren voel ik de kleine een stuk minder. Minder lang en minder krachtig. Zijn er hier meer meiden die dit herkennen? Ik zou denken dat je met een 2e zwangerschap relaxter zou zijn, maar ik ben volgens mij alleen maar onzekerder. Weet niet of ik me nu zorgen moet maken of niet.

Groetjes Corina

Hoi Corine,

Dit was bij mij net zo. Ik voelde deze (de 3de) al met 14 weken, de baby was echt de hele dag en nacht aan het spartelen. Ineens rond de 20 weken werd het een stuk minder. Ik vind he niet zo erg, nu kan ik nog even goed door slapen.
Je moet de kleine maar 1 x per dag voelen.
Ik denk dat ze een ander ritme krijgen ofzo.

Groetjes, Ris 26,2 weken zwanger

Hoi Corina,

Misschien is je baby wel gedraaid. Ik ben nu ruim 25 weken en voel hem ook aanzienlijk minder dan eerst. Van de week is de VK geweest en zij kon mij vertellen dat hij nu met zijn voetjes onderin ( achter het schaambeen ligt) en dat dit de reden is waarom ik hem minder voel. Het voelt nu meer alsof mijn darmen af en toe wat rommelen,maar de stampjes die ik normaal krijg voel ik nu ook niet.

Wellicht dat dit bij jou ook het geval is. En   mocht het je bang maken, dan bel je gewoon even naar de VK, even het hartje horen geeft toch veel meer rust...

Groetjes Miranda

Hoi Corina,

tot aan 26 weken hoef je je kindje niet regelmatig en dagelijks te voelen (zeggen de richtlijnen) maar ook ik ken het gevoel van onzekerheid.

officieel is dit ons 2e kindje, ons meisje *Angel zijn wij na bijna 18 wk zwangerschap verloren in januari 2008. Nu ben ik inmiddels 20 weken ruim en voel regelmatig ons kindje. gister zelfs zo erg dat ik dacht dat hij/zij door mijn navel naar buiten zou komen.

soms voel ik hem/haar ook niet, maar als ik dan mijn hand op mijn buik leg en druk iets door tot aan mijn baarmoeder, dan voel ik een kontje of lijfje langzaam onder me door kruipen. heerlijk gevoel. maar als hij/zij dat doet, dan voel ik ook niks aan de buitenkant en wordt ik ook onrustig.

Probeer jezelf ontspannen te houden, dat is ook goed voor jullie kindje. enne als jij nu druk bent en hebt vanavond rust, nou dan is de kans groot dat je weer gespartel voelt

Sterkte
Liefs Sylvia
20wk4dg

Hoi meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Vannacht ben ik vaak wakker geweest en steeds maar in mijn buik porren om te checken of ik nu wel reactie kreeg maar niets. Vanmorgen had ik 't niet meer en heb de vk een mailtje gestuurd. Maar in de loop van de dag begon ik die kleine wurm weer te voelen. Gelukkig had ik hier al wat reacties van jullie gekregen dus mijn ergste bezorgdheid was wel weg. Vanavond heeft de vk me nog gebeld over mijn mail en me gerustgesteld. Ik heb een buikwandliggende placenta en waarschijnlijk ligt ie nu lekker tegen mijn placenta aan te schoppen of hij/zij ligt met de rug tegen mijn buik en dan voel je 't ook minder. Dus net wat jullie al aangaven, die kleine is waarschijnlijk in een andere houding gaan liggen. Ze zei ook nog als ik 't van de week toch echt niet vertrouw ik altijd even mag bellen om langs te komen zodat ze naar 't hartje kunnen luisteren. Dus ik haal weer opgelucht adem. Nogmaals bedankt en iedereen een fijne zwangerschap.

Groetjes van Corina

p.s. Sylvia, wat heb jij al wat meegemaakt met Angel* zeg! Je zult nu niet onbevangen zwanger zijn denk ik. Gaat nu alles goed?

Hallo dames,
Ik ben nu 23 weken en 2dagen zwanger.
ik was juist helemaal niet zo bezig met of ik de kleine al voelde maar vriendinnen wel maar ook nog geen moeder zijnde vroegen mij met 14 weken al en de weken er na dagelijks of ik de kleine al voelde en hoe meer weken er voorbij gingen hoe onbewust ongerust ik werd. terwijl ik volgens de verloskudnge de klein juist al snel voelde of eerder de plopjes voelde ( kon niet echt beseffen dat dit de kleine was)
maar de kleine voel ik nu heel duidlijk en heb het idee dat hij/zij niet van de metro houd want dan krijg ik een paar harde zetjes. een andere vraag hebben jullie ook dat als de klein een tijd soort van voorin je buik heb gevoeld een paar dagen je navel ondieper word of stat dit los van elkaar?

groetje sweetygirly

Terug
Bovenaan