baby voelen ?!?!

Ik ben vandaag 18 weken zwanger van mijn 2de kindje.

Ik weet nog goed hoe de zwangerschap van de eerste was. Met de 20-weken echo vroeg die vrouw of ik de baby voelde en zo ja, elke dag ??? Ik vond dat een rare vraag. Ik voelde al een paar weken de kleine heel goed en meerder malen per dag.

Nu dus niet. Ik voel de baby wel (tenminste in denk het) maar zó weinig !!
Ik heb heel erg last van mijn darmen dus het is vaak moeilijk te onderscheiden wat de darmen en wat de baby is. Heel af en toe voel ik een soort duwtje maar voordat het tot me door is gedrongen is het alweer weg en voel ik helemaal niks meer.

Nu ben ik heel erg druk de laatste tijd en zie het op het moment ook helemaal niet meer zitten. Ben moe en voel me futloos. Niet perse door de zwangerschap maar ook door mijn 1,5 jaar oude zoontje en mijn verplichtingen.

Ik merk dat ik niet zo goed voor mezelf, mijn lichaam en dus de baby kan zorgen. Dus ik ben een beetje bang dat ik daarom de baby niet voel ?!?!
Misschien dat ik zoveel van mezelf vraag dat ik te weinig voedingsstoffen aan de baby kan geven en dat hij/zij daarom zo rustig is ?!?!
Ik haal me van alles in mijn hoofd.

Ik weet dat ik over een paar weken me ga belegen hier, hoe erg de kleine me trapt en dat ik bont en blauw ben van binnen en daarvan niet kan slapen…..maar nu maar ik me zorgen om het gebrek aan beweging.

Waarschijnlijk maar ik me zorgen om niks en is elke zwangerschap anders. Maar toch kan ik het niet los laten. Ik hoef pas over 3 weken terug naar de verloskundige. Heb eerst de 20 weken echo. Misschien dat ik het dan even kan navragen.

Wie heeft ervaring met dit ???

Groetjes Jeanine

ik heb de placenta aan de voorwand, dus voel niet erg veel, begin wel met de dag meer plopjes te voelen af en toe, maar niet zoals bij mijn dochter en sommige dagen voel ik echt niks.....
vorige week ook de hele week niks en vdg net opeens een paar plopjes ( heb een te strakke panty aan) en was het even alsof de kleine zich stoorde aan mijn strakke panty en aan het trappen was met de voetjes tegen mijn buik om die plek vrij te maken.......
Maar ja nu voel ik weer niks, ga straks wel nog even naar het hartje luisteren, we hebben een angel sound en is superleuk, misschien iets voor jou?

ten eerste als je je echt zorgen maakt ga je toch even naar de verloskundige?
er is vast niks aan de hand maar het kan jouw echt gerust stellen als je even weer te horen krijgt dat alles prima is.

uhm en ja wat mamaeef schreef als je placenta aan de voorkant zit voel je minder
ook heb ik ergens een verhaal gelezen van een vrouw met 2 kinderen waar de ene die druk was in de buik dat was later ook een druk kind en de rustige was een rustig kind

en ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het wat rustiger aan te doen.. heb je al met je man/vriend gepraat over hoe je je voelt?
misschien dat hij wat taken van je kan overnemen?

Hoi Jeanine,

Ik ben momenteel ook zwanger van mijn tweede kindje en ben 7 mei 2011 uitgerekend. Ik zou me er niet zo druk om maken hoor. Je kindje zit lekker beschermt in jouw buik, of jij nou druk bent of niet. Ik herken je gevoel: druk met de oudste, werken, hollen, alles regelen in huis. Maar het kindje in je buik zit daar lekker te genieten.
Ik voel mijn kindje af en toe. Vaker niet dan wel. Maar ik denk dat iedere zwangerschap weer anders is en ook iedere baby is anders. Misschien liggen de voetjes van de baby wel anders als bij de eerste?

Geniet vooral van je zwangerschap en dat kunnen wij moeders het beste als de oudste slaapt: dus in de avond :)

Groetjes Glenda

@ mamaeef
Ik heb me laatst zo'n dopler gekocht. Helemaal happy ermee...tot ik de verpakking goed las. Vanaf 7 maanden!!! Nou en bedankt. Mijn buurvrouwtje is bijna uitgeteld en had ik een leuk cadeautje voor haar...puffff
Vandaag was de kleine in opstand. Ik ben ziek en lig de hele dag op de bank. Mijn zoontje vind het geweldig om de hele tijd over me heen te lopen en kruipen (vaak op mijn buik). Denk dat de kleine wat trapjes van zijn grote broer heeft gekregen en mijn daarom straft en niks laat voelen, snik.
Zover ik weet van de vorige echo's ligt mijn placenta achter-onder. Dus dat moet de bewingen niet hinderen. Misschien verwacht ik wel te veel.

@Mia81
Ja ik praat er steeds weer over met mijn man. Het probleem is dat we het beide heel druk hebben. En hij doet al wat hij kan (afwassen, wassen, poetsen) Een echt schat.
Ik denk dat we gewoon ons leven eens moeten bekijken en zien wat anders kan.

@ glenda

genieten als de kleine slaapt ??? Dat is nou juist 1 van de problemen hier. Ik heb 's avond een nagelstudio aan huis waar ik tot half 11/11 uur werk.
Dat is 1 van de redenen waarom ik helemaal niet kan genieten en soms een beetje doordraai.
"s morgens mijn gewone baan, dan mijn zoontje ophalen en even knuffelen/spelen. Middagdutje doen (ja ik ook want ben kapot), eten koken, nagelstudio en dan rond 12 uur in mijn bedje (waar rond half 7/7 uur mijn zoontje weer wakker wordt)

Ik denk dat ik gewoon geen tijd heb om te genieten en naar mijn lichaam te luisteren. Ik voel de baby nu iets meer. Maar nog lang niet in de hoeveelheden als mijn eerste kindje. En vandaag weer even een dipje (ben ziek) en voel de kleine helemaal niet.

Ik ga ervan uit dat alles goed is met de kleine maar je wil zo graag een bevestiging ervan.
Ik ben onzekerder deze zwangerschap dan de eerste. Toen maakte ik me druk om andere dingen, waaronder de bevalling. Daar maar ik me nu niet druk meer om maar daardoor heb ik meer tijd om me om andere dingen druk te maken...zoals het matige getrap van de kleine.

Ach ja je moet toch wat te zeuren hebben als zwangere vrouw...hi hi hi

in ieder geval...bedankt voor jullie reacties

Ja mijn man is inderdaad ook heel behulpzaam, dat scheelt een hele hoop.
En 's avonds laat nog een nagelstudio lijkt me ook te veel van het goede. Mia schreef dat ze eens gaan kijken wat anders kan. Dat hebben mijn man en ik laatst ook gedaan en besloten dat ik het anders ga doen met werken.
Dan hou ik meer tijd over voor de kinderen en kan hij zich richten op het werk.
Maar het moet natuurlijk wel allemaal haalbaar zijn. Misschien eens kijken of zoveel werken echt een vereiste is?
Hopelijk vind je toch een beetje je rust, want het lijkt me niet fijn om je zo onrustig te voelen.

En een doptone kan in principe vanaf 12 weken. Tenminste, die ik heb van de Kijkshop. Kostte ook niet zoveel.

Succes en we zitten alweer bijna op de helft dus de tijd vliegt!!

Groetjes

Ha Jeanine,

Wat heb jij het druk! Geen wonder wat jou allemaal bezig houd... het zou voor je zelf super zijn denk ik als je wat rustiger aan kan doen en voor je kindje(s).
Daar zul je zelf ook wel over nadenken maar vergeet niet dat zwanger zijn niet niets is! Je hormonen doen ook hun best en je kindje vreet ook aan je energie.
Succes met alles! En als het zou kunnen... vergeet dan niet soms even lekker op de bank te liggen ;-)
@ Glenda: dat is een leuk idee zo'n doptone!
GroetYess

Ha Jeanine,

Wat heb jij het druk! Geen wonder wat jou allemaal bezig houd... het zou voor je zelf super zijn denk ik als je wat rustiger aan kan doen en voor je kindje(s).
Daar zul je zelf ook wel over nadenken maar vergeet niet dat zwanger zijn niet niets is! Je hormonen doen ook hun best en je kindje vreet ook aan je energie.
Succes met alles! En als het zou kunnen... vergeet dan niet soms even lekker op de bank te liggen ;-)
@ Glenda: dat is een leuk idee zo'n doptone!
GroetYess

Terug
Bovenaan