Baby voelen

Hoi dames,

Ik heb een vraag ik heb sinds gister een soort van kriebelt gevoel in mijn buik rond mijn navel, de ene keer eronder en andere keer links of rechts van mijn navel. Het kriebelende gevoel zoals ik het maar even beschrijf want het is een gevoel want ik niet kan plaatsen en nog nooit eerder heb gevoeld komt met vlagen en duurt soms 1 minuut en andere keer weer iets langer. Ik ben deze week 12 weken zwanger en kan op internet ook niet goed vinden wat het kan zijn. Volgens de verloskundige ligt mijn baarmoeder wel hoog en heb ik laatst met een zelfgekochte doppler het hartje van mijn baby gehoord rond mijn navel....
 
Als je met 12 weken al wat voelt, is het waarschijnlijk niet je kindje zelf, maar wat vruchtwater dat beweegt als je kindje beweegt.
In verhoudingtot je baarmoeder is je kindje nog te klein om het te voelen, maar de beweging van het vruchtwater voel je wel al duidelijk.
Echt je kindje zelf voelen komt over een paar weken!
Ik voelde het zelf voor he eerst met 18 weken precies en mijn vriend van buitenaf al et 19 weken.
Er zijn ook meiden die met 16 weken al wat voelen.

Als je eerder wat voelt is het volgens mijn vloshet vruchtwater wat ik hierboven al beschreef.

Spannend hè, als je ineens leven waarneemt in je buik?

Liefs Daisy
 
ja nog wel wat vroeg en kindje voelt ook eerder als 'plopje' ipv kriebel, tenminste bij mij.
mijn eerste voelde ik rond de 18 weken, de tweede rond de 14 weken (ik ben nogal slank, dat schijnt ook verschil te maken).
nou ja, je zult hoe dan ook een dezer weken je kindje gaan voelen, veel geluk!
 
het kan zeker je kindje zijn! ik ben 10 weken zwanger (niet van de eerste) en ik ben slank en ik voelde de kleine en zag het op de echo ook gebeuren! volgens mijn vk kan het zeer zeker wel.. niemand is gelijk, ik heb bewijs dat ik het voel, (heel af en toe hoor en ik moet dan heeel stil ztten) maar ik herken het gewoon! en mijn andere kids voelde ik altijd met 12,13 week! mijn man al met 15 week..
 
Ik voelde ook de eerste 'schopjes' met 11 weken dus het kan wel hoor! Ik wist dat het het kindje was omdat hetzelfde gevoel steeds sterker werd tijdens m'n zwangerschap dus dat dat echt het kindje moet zijn geweest!
 
Terug
Bovenaan