baby voor of achter in de auto?

Ik heb een renault clio  2 deurs. Nu weet ik dus niet of je een baby voorin of achterin moet zetten. Als het achterin is wil ik namelijk op zoek naar een 4 deurs. Wil me namelijk niet in alle bochten wringen als ik het kind in het zitje/maxicosi moet doen op de achterbank. Wie weet dit??

Suus

Hey

Als je een airbag hebt aan de bijrijders kant, en als je die niet kunt uitschakelen dan moet je de maxicosi achterin doen, heb je geen airbag, of airbag die uit te schakelen is dan mag hij/zij ook voorin.
Zo is het mij verteld in de winkel.
Want ik heb hetzelfde probleem met mijn auto, kan dus bij mij wel voorin en moet in de auto vanmijn man achterin.

Groetjes Carol en Fabian (morgen precies 4 wkn)

Hoi Suus,

Ik heb ook een Clio tweedeurs. Mijn zoontje heb ik in de maxicosi altijd voorin vervoerd, tegen de rijrichting in. Mijn man heeft zelf de airbag aan de passagierskant uitgeschakeld. Ik vond het heel handig. Hij zit inmiddels al een poosje achterin (hij is alweer 2,5) en ik sjouw me nu  een breuk. Zeker met een dikke buik nu! Als ik nu aan een nieuwe auto zou toe zijn, nam ik beslist een vierdeurs!

Succes, groetjes,
Hester

Hoi,

Zoals al gezegd mag je kind (wettelijk)  voorin mits er geen airbag in zit of deze uitgeschakeld kan worden. Maar uit tests blijkt dat je je kind het beste achterin kunt vervoeren. In geval van ongelukken komen ze achterin er beter vanaf dan voorin.

Ingeborg

Hoi,
Ook ik heb mijn zoontje toen hij nog in de maxi-cosi zat gewoon voorin vervoerd.
Tegen de rijrichting in. Geen probleem. Wij hebben geen airbag dus dat is ook nvt.
Wel hebben wij gelukkig een 4 deurs auto. Want idd nu met die dikke buik is het niet
handig om je in allerlei bochten te wringen. Toen mijn zoontje overging naar een
autostoeltje ging hij achterin. Daar zit hij nu dus ook als we ergens naartoe gaan.
Liefs Melanie (30.3)

Hoi,
ik   heb zelf ook geen 4-deurs. Mijn vriend wel. Maar ik vind mijn 2-deurs eigenlijk nog handiger dan zijn 4-deurs. In mijn auto zet ik gewoon de maxi-cosi achterin, stap zelf op de voetenruimte achter de bijrijdersstoel en klik zo de gordel om de maxicosi.
Bij de 4-deurs gaat dat niet en moet ik eerst de stoel erin zetten en  het begin maken met de gordel, en dan aan de andere kant de deur openen, er in gaan zitten en de gordel vastmaken. Dit vind ik veel omslachtiger.
Groetjes Veerle

Hallo,

Je kindje mag voorin, mits er geen airbag zit. Of je moet ze uit kunnen zetten.
Achterin is zo ie zo veiliger!

Het valt wel mee hoor als je de maxi cosi erin gaat zetten! Een kwestie van wennen! Het is maar een maand of 8 want daarna zet je al een vast stoeltje erin!
Succes ermee.

Groetjes  Sandra
(37,2 weken)

Terug
Bovenaan