Baby wakker in de nacht..

Hallo mama's,

Ik heb jullie hulp nodig. Wij hebben een dochter van ruim 4,5 maand. Ze heeft tot ze 3 maanden was altijd de nachten redelijk goed doorgeslapen... sinds ik aan het werk ben, is ze elke nacht wakker (huilt dan en als we niet optijd tutje erin doen dan word het huilen erger ) ze word niet 1 keer maar soms 3,4 of 5 wakker. Dan moeten we eruit om tutje in te doen en dan is het goed (ze kan zelf nog niet de tut erin doen) opzich niet zo erg, maar na 7 weken elke nacht 4x eruit te moeten, breekt het wel op.. hebben alles geprobeerd. Andere voeding, laatste fles toch nog geven rond 23.00u of haar gewoon laten komen in de nacht en dan flesje geven.. helpt ook niet want dan word ze toch nog wakker na de fles.. ook al van voeding veranderd. Ze eet ook al hapjes, fruit en groente (1-1,5 eetlepel per portie) en dat doet ze goed.. overdag doet ze het super goed alleen de nacht is minder.. ze krijgt 4x 180+6 scheppen melk. En soms de laatste fles 210+ 7 schep. Krijgt ze te weinig of is ze een hongerige baby? Ik heb even geen idee meer...
Hebben meerdere mama's dit? Zo ja hoe gaan jullie hier mee om? Alvast bedankt!

Je begint over de tut. Ik denk dat het gewoon is. Onze dochter had het ook, kon niet slapen zonder dr tut. Iedereen wordt een aantal keren wakker, vaak onbewust, dit zijn de momenten dat ze de tut missen. Ik kan alleen als advies geven, zorg dat je alvast een tweede hebt. Zodra ze het wel zelf kan, de tweede speen in haar bed leggen als jezelf gaat slapen.

Ik weet niet wat voor speen jullie hebben maar mijn dochter heeft de speen Wubbanub hier zit een knuffeltje aan vast waardoor die minder snel uit der mond valt en ze houden het knuffeltje graag vast terwijl de speen in der mond zit..
je kunt ze bestellen op bol . Com 

Heel herkenbaar, ons jochie was ook een hele goeie doorslaper vanaf 1 maand tot ongeveer 3 maand. Daarna elke nacht meerdere keren wakker. Het begon in die tijd zelfs met om de twee uur wakker worden.

Nog steeds wordt hij savonds en snachts geregeld wakker al kan hij vaak zijn eigen speen terugvinden en indoen. Wel wordt hij steeds minder vaak wakker snachts en slaapt hij inmiddels sporadisch een nacht door. (11 maand oud inmiddels) 

geef het wat tijd en eventueel kun je zorgen dat je dochtertje vlak bij jullie ligt met haar bedje zodat je niet steeds een eind hoeft te lopen snachts. Hier leerde ons ventje rond een maand of 6 om zelf de speen in (en uit) te doen. Ook de tip om er een knuffel aan te doen heeft hier goed gewerkt destijds

Terug
Bovenaan