Baby wakker snachts drinkt weinig

Ik heb een hele lieve meid van 7weken en wil kijken of andere mensen dit ook hebben of tips hebben.

Ze drinkt borstvoeding volledig afgekolfd in fles. Hierdoor hebben we een soort ritme ze komt om de 3,5/4u voor een voeding. Ze krijgt flessen aangeboden van 150ml maar drinkt deze niet altijd leeg. Ze drinkt tussen de 120-150ml. Ze is gisteren gewogen en woog 3,8kg. Volgens de formule 3,8*150 moet ze 525ml per 24u voeding. Ze zit hier ver boven ze krijgt tussen de 650-700ml per 24u binnen.

Nu krijgt ze ongeveer een fles rond 07:00-11:00-15:00-19:00 en 2130. Voorheen kreeg ze de voeding om 2300 ipv 2130 maar dan moesten we haar altijd wakker maken en dronk ze hem niet.

Nu komt ze rond 3u en dan bied ik haar 100ml aan maar ze drinkt nooit meer dan 40ml. En daarna komt de weer rond 630-700. Is er een manier om de voeding van 3u weg te laten vind het zonde om voor die 30-40ml te voeden. Is niet echt honger denk ik dan? Ook gooi ik dan elke keer 70ml borstvoeding weg wat zonde is.

Iemand tips?

Allereerst, de formule geldt voor kunstvoeding, niet voor borstvoeding. Normaalgesproken kun ke namelijk niet metwn hoeveel borstvoeding ze krijgen als ze het zelf aan de borst drinken. Daarnaast maakt de een misschien iets wateriger borstvoeding dan de ander, al naar gelang de leeftijd van de baby. Dus ver erboven maakt niets uit. Per 24 uur zal er ongeveer de goede hoeveelheid voedingsstoffen in zitten.
Wij merkten bij onze kinderen dat ze rond 3-4 uur vaak wakker werden als ze het koud hadden (koudste moment van de nacht?)  En dat ze na even troosten gewoon weer verder slapen. Kan het zoiets zijn? Of even bevestiging dat mama in de buurt is. Ik moet zeggen, voor 7 weken klinkt het alsof jullie al een heel goed ritme hebben.

Het is vast niet wat je wil horen maar ik denk dat veel moeders jaloers zijn op zo'n ritme. Het kan namelijk ook heel anders. Als ze geen dorst heeft misschien behoefte aan een speen, troost, nabijheid? Kun je niet 50 ml aanbieden ipv 100? Enige tip die ik heb is er gewoon in mee gaan, je kan er toch weinig aan veranderen

Bedankt voor de reacties! Ik besef dat ik echt geluk heb met mijn meiden. Onze eerste dochter was nog makkelijker dan onze jongste nu. 

Ik ga een speen proberen kijken of dat helpt en anders inderdaad minder aanbieden zodat ik minder hoef weg te gooieb

Terug
Bovenaan