Baby wakker

Hoi!

Mijn dochter is 2,5 week en is soms wakker van 17.00-22.00, maar ze slaapt wel de nacht door gelukkig. Of ze is wakker van 1200-1700.
Dat kan gewoon?

Voor die leeftijd is ze wel erg lang wakker. Als je eens zoekt op wakkertijden, dan zul je zien dat een baby van 2/3 weken per keer zo’n 45-60 minuten wakker is en dan even een slaapje moet doen. Natuurlijk verschilt dit erg per baby, maar het zou je kunnen helpen om daar eens op te letten en dan gewoon wegleggen (of als ze graag bij jou een slaapje doet is dat natuurlijk ook helemaal oké). Soms lijkt het of een baby niet moe is, omdat ze juist te weinig slapen en overactief worden. Op een gegeven moment zul je ook slaapsignalen herkennen, zoals in de oogjes wrijven, jengelig worden of gapen.

Mijn zoontje van die leeftijd ook. Hij is nu 8 maanden en slaapt nu van 11 tot half 2 ongeveer. Dus ook erg weinig. Slaapt vervolgens wwl van 1830 tot 0730. Hij is verder vrolijk en doet goed. Dus als ze maar vrolijk zijn ist goed

Mijn oudste dochter kon als kleine baby ook uuuuuren wakker zijn, ze sliep gewoon weinig. Was vrolijk en blij en groeide goed, dus ach. Ze kon als newborn soms ook zomaar 4 uur wakker zijn. T is niet zoals het 'hoort', maar het veranderd wel weer een keer. En zolang je kindje er vrolijk onder is, is het goed. Zeker in de avond hoor je wel vaker dat kindjes onrustig zijn en lang wakker kunnen zijn. Zo te lezen haalt je kindje het in de nacht weer in,heerlijk toch!

Hoi hier hetzelfde. Onze zoon is nu 4 weken maar is vanaf het begin al wakker in de avond, ook 4 uurtjes achter elkaar. Daarna slaapt hij heerlijk in de nacht. Wij hebben al van alles geprobeerd maar nog niks succesvols gevonden.

Mijn oudste was soms 12 uur lang overdag wakker, slopend vond ik het. Rond de 6 weken leerde ze op de een of andere manier steeds beter te slapen overdag. 'S nachts sliep ze al met 5 weken door. Ik was er echt panisch over maar blijkbaar kan het wel. Maar mijn tip zou wel zijn alles proberen om ze toch even te laten slapen, weigen/draagzak/wandelen. Dat kon ik bij de eerste niet door totaalruptuur en nu bij mijn tweede die ook 3 weken oud is probeer ik hem wel veel meer te helpen! 

Je doet het goed mama!! Pittig soms he, vind ik nu bij de tweede ook weer hoor en maak me soms ook zorgen als hij lang wakker is?

Terug
Bovenaan