Baby wappert / fladdert met één arm?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Sinds een dag of twee wappert / fladdert ons zoontje van 4,5 maand met één arm, namelijk zijn rechterarm. Het is een soort van op en neer slaan. Er zit tussen het op en neer slaan enkele seconden “pauze”. </p><p>Het gaat niet continu door. Dit doet hij alleen op het moment dat hij rustig in zijn wipstoeltje of bij ons op schoot zit. Eerst dacht ik aan frustratie, maar hij is verder rustig.  </p><p>Wat kan dit betekenen?</p>

Haha ja heel herkenbaar. Ons mannetje doet dit ook geregeld. Geen idee wat het is... ik moet er wel om lachen en denk ook dat het ontdekken is. 

Je zoon is waarschijnlijk rechtshandig en oefent met zijn arm, het is zijn 'dominante' arm. Onze oudste wapperde vanaf enkele weken oud met haar (in dit geval) linkerarm en ze bleek dan ook hartstikke links te zijn.

Mijn dochter doet dit de ene keer met links en de andere keer met rechts.. denk dat dit gewoon bij het ontwikkelen van de spieren hoort? 
In het begin deed ze het ook maar met 1 arm.. was bij een maand of4.. 
Nu is ze bijna 6 maanden en de beweging lijkt meer op slaan. 

Hoi, mijn dochtertje fladdert sinds een paar dagen ook met 1 arm. Ook meer een soort van ongecontroleerd op en neer slaan. 
Doen jullie kindjes dit nog of is dit overgegaan ? Zo ja na hoelang. Ik maak me er een beetje ongerust over of dit wel normaal is. 

Terug
Bovenaan