Baby weigerd alle flessen/pap HELP!!! (6 mnd)

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

sinds 2 weken zijn we begonnen met het bijvoeden van onze zoon. (nu 6 maanden)
Dit gaat eigenlijk verassend goed! alles gaat er met smaak in en hij eet op 1 dag
* 1 potje fruit (4 mnd) of bakje zelf gemaakt, dit is dan wat meer
* 1 potje groenten (+6 mnd) OF 2 potjes groenten voor 4 mnd)
* 1 liga
Als de potjes op zijn gaat hij altijd mopperen omdat het al op is!

echter..... sinds een paar dagen weigerd hij ALLE flessen (4 per dag). Ik ben blij als hij per fles zo'n 50 à 70 cc drinkt! Ik heb al geprobeerd om van zijn drinkflesje pap te maken met nutrix en met een lepeltje te geven zodat hij het uiteindelijk toch binnen krijgt maar hij houdt zijn lippen stijf op elkaar en trapt er niet in!
Als ik heb vervolgens een fijgeprakte liga met wat water aanbied vanaf een lepeltje gaat het er zo in! Water, thee,roosvicee en diksap vind hij helemaal niks en neemt er geen slok van!! hij blaast alleen maar op de speen!

Nu gebruik ik Nutramigen voeding en de opvolgmelk hiervan ruikt naar bedorven visvoer! dus ik kan me voorstellen dat hij het gewoon niet lekker vind maar wat nu?!?!?!
vanwege zijn koemelkeiwit allergie mag ik ook geen smeerkaas, danoontjes, pyamapapjes etc. geven ter vervanging....

Heb al geprobeerd om de 16.00 uur fles er af te halen omdat hij anders zo veel krijgt maar op het einde van de dag heeft hij super honger maar na 50cc is het weer gedaan en moet ik hem zo op bed leggen....('s nachts is hij wel onrustig en veel wakker maar huilt niet en geeft niet aan dat hij honger heeft)

ALLE TIPS ZIJN WELKOM!!

Hoi Snoopy,

Misschien vindt hij de speen gewoon niets meer?
Probeer eens water, thee, diksap etc. via een antilekbeker (bijv. die van de Hema zijn erg goed) te geven. Misschien wil hij daar wel uit drinken.

Succes!!!!!!!

Groetjes Rommeldebom.

Ik had eergister van het CB als tip gekregen om te proberen uit een bekertje te drinken (gewoon zonder tuitje). Ik heb namelijk als 2 dagen de laatste fles naar binnen gelepeld omdat ze het niet uit de fles wilde. Van een lepeltje ging het prima, maar dat duurt zo lang. Gisteravond dronk ze wel weer gewoon haar fles, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat... Ik ga anders inderdaad drinken via een bekertje proberen.

Succes!

is het begonnen sinds je de opvolgmelk geeft???
misschien kun je in dat geval weer gewoon terug naar de eerste voeding.
Wie weet vindt hij de opvolgmelk gewoon echt niet lekker.
Dan is nummer 1 altijd nog beter dan krijgt hij in ieder geval nog iets binnen.
Als hij zijn fruithap nou wel goed eet, meng dan gewoon wat melkvoeding daardoor heen, misschien krijg je zo toch nog wat voeding bij hem binnen.
En een liga mengen met voeding???
succes ermee ik hoop dat je er iest aan hebt.
Martine

Ik ken het... Xander moest "het" ook niet meer toen we Flexical gingen gebruiken (de opvolger van de Nutramigen voor kinderen vanaf 18 maanden) Dus toen maar weer terug naar Pepti. Terug naar Nutramigen 1 kan je volgens mij niet, omdat hij dan te weinig eiwitten geloof ik, binnen zou krijgen (??).

Wat ik bij Xander wel 'ns deed, was een peertje/banaan er doorheen blenderen, dat maskeerde dan een beetje de smaak, of wat babydruivensuiker (ik ben niet voor suikers, maar goed druivensuiker... je moet wat soms)

Tis even zoeken he? Ook naar brood, beleg enz. Want hij mag waarschijnlijk ook geen ei enz.? Bob de bouwer smeerworst en plakjesworst (van de bob de b.) doen het hier in huis uitermate goed!

Suc6,

Kirsten

Terug
Bovenaan