Baby weigert fles, wil wel borst

<p>Mijn kleine meid van nu ruim 3 maanden weigert sinds vandaag de fles bij mij. Ze krijgt minimaal 1x per dag een flesje afgekolfde melk. Verder gewoon borstvoeding. </p><p>Toen ik vandaag het flesje wilde geven raakte ze helemaal overstuur.  Heb haar getroost en opnieuw geprobeerd maar helaas zelfde verhaal. Dit herhaalde zich een aantal keer en heb uiteindelijk de borst gegeven. De volgende voeding heb ik mijn man het flesje laten geven en ik was niet in de buurt en dit ging redelijk. Ze dronk hem uiteindelijk leeg. </p><p>Nu lees ik dat dit normaal is op deze leeftijd en dat ze bij anderen dus waarschijnlijk wel gewoon het flesje drinkt maar bij mij niet omdat ze weet dat ze ook wat anders kan krijgen. Het probleem is alleen dat doordeweeks niemand anders het flesje kan geven omdat m'n man vroeg weg gaat en te laat terug komt. Ik wil wel graag dat ze elke dag een flesje blijft drinken zodat ze dat niet verleerd. Over een week begin ik met werken en gaat ze 2x per week naar m'n schoonouders dus hopelijk gaat dat goed met flesje geven. Maar wil dus ook de andere dagen blijven geven. </p><p>Hebben jullie tips of trucjes hoe ik dit aan zou kunnen pakken? </p>

Ik heb er zelf nog niet veel ervaring mee geef ook bv maar wel eens gelezen als tip de baby zo op je schoot nemen dat ze je niet kan aankijken, dus dat ze niet ziet dat jij het geeft

Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat één keer per week voldoende is om het flesdrinken niet af te leren! Ik geef mijn dochter sinds dat ze ongeveer 5 weken is twee keer per week een flesje en dat gaat redelijk goed. Bovenstaande tip lijkt me ook een goede om te proberen!Succes!

Hallo, Mijn dochter heeft dat een aantal weken geleden ook gehad.Ik geef ook bv, en probeer iedere dag een flesje te geven.Van de een op de andere dag wou ze geen flesje meer, huilen, krijsen en niet drinken. Aan de borst niks aan de hand.Ik heb toen een andere fles gekocht. Ik had die speen van medela. En heb toen een avent fles gekocht.Sinds dien geen problemen meer gehad. Ze krijgt nu nog dagelijks 1x de fles.Succes ermee!

Dank jullie wel voor de reacties. Dat van die andere houding kan ik nog wel proberen.  Aan de fles ligt het denk ik niet, aangezien ze hem bij m'n man wel leeg dronk.  

Dank jullie wel voor de reacties. Dat van die andere houding kan ik nog wel proberen.  Aan de fles ligt het denk ik niet, aangezien ze hem bij m'n man wel leeg dronk.  

Terug
Bovenaan