Baby weigert flesje

<p>Hallo, </p><p>Me dochtertje van zes maanden wilt haar flesje niet. Ze wilt er niks van weten. Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Als ik hem al laat zien draait ze zich om. Ze begint te gillen en te schreeuwen. Ik check altijd voor het geven op me pols of het de juiste tempratuur is.</p><p>Ik heb zelf in de opvang gewerkt en heb dit ook nog nooit meegemaakt. De meeste babys worden zo blij van hun flesje.</p><p>Ze heeft over de hele dag zo 400ml op. Ze weegt zo 6 kilo.</p><p>Heeft iemand dit ook mee gemaakt?</p><p>Is dit een sprongetje? Ze is geboren met 33 weken. Ik had de consultatie bureau gebelt maar die wisten het ook niet.</p><p> </p><p> </p><p> </p><p style="text-align: center;"> </p>
 
Probeer het met een tuitbeker of rietjesbeker. Werkte hier wel toen ze ook de fles niet meer wilde. Kan ook te maken hebben met tandjes. 
 
Was het een dag of is het al een week lang zo? Als het maar 1 dag is, trekt het waarschijnlijk wel weer bij. Idd misschien tandjes, of ze wordt ziek ofzo. Of ze is gewoon lekker eigenwijs, er komt karakter in je meisje :) 
Ik weet dat mijn dochter dit soms ook een paar dagen had toen ze nog klein was. Ik probeerde dan ook van alles.. uit een beker, papje maken etc.. zonder succes. Maar zolang ze er vrolijk onder bleef vond ik het wel best. Dan maar een dagje wat minder. Wel gaf ik dan extra fruithapjes, vond ze altijd erg lekker. Fruit is ook vocht! En daar mengde ik dan wat flesvoeding of water doorheen.
Overigens kwam ze na zulke dagen vaak wel s nachts voor een fles.. die gaf ik dan maar gewoon. s Nachts dronk ze op de een of andere manier wel zonder mopperen een hele fles leeg.. en dat is dan toch weer mooi 200cc :) 
Succes en maak je er niet te druk om zolang ze vrolijk is en genoeg plast/niet suf wordt. Probeer er op andere manieren vocht in te krijgen! Je kindje mag ook dixap vanaf 6 maanden, dat drinkt ze waarschijnlijk wel goed ;)
Ik werk op een kinderdagverblijf en tja, soms hebben kinderen dit gewoon ff. Ze halen het vanzelf wel weer in!
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochter. Is volledig van de fles af sinds ze 7 maanden is, maar al veel eerder strijd. Ik gaf nog wel borstvoeding, dus dat hielp wat, maar gaf natuurlijk lang niet voldoende meer (ik moest ook 4 dagen werken). Maar al krijsen bij het zien van de fles, hoofd omdraaien en lippen op elkaar.
We zijn haar pap gaan geven (bambix 6 mnd), want van een lepeltje at ze wel goed. We gaven ook wat extra groente zodat ze wel genoeg vocht binnen kreeg. We zijn daarnaast gaan oefenen met drinken uit een difrax oefenbeker. Sinds 1,5 maand (ze is nu bijna 1) drinkt ze uit een munchkin 360 beker (op zijn kop, dat wel). 
Ze groeit prima, maar is wel een dame met karakter. Ze eet nu volledig met de pot mee, weigert ander eten dan we zelf eten. We passen ons eigen eten dus wat aan.
 
Ja, haha ik dacht altijd na 6 jaar ervaring met kinderen heb ik alles wel meegemaakt niet dus.
Maar ze plast wel iets minder dan normaal en het is nu al een paar dagen zo. Ze heeft wel 6 plasluiers per dag maar niet echt volle.
Omdat ze ook een moeilijke start heeft gehad bent ik ook altijd wel een beetje bang..
Jaa het probleem is dus dat ze ook groente en fruit weigers. Ze eet max drie/vier lepels..
Vandaag heeft ze vpor het eerst een potje van plvarit op 125 gram. Ze wilde geen vers fruit dus ben ook echt alles uit het proberen.
 
Ja, haha ik dacht altijd na 6 jaar ervaring met kinderen heb ik alles wel meegemaakt niet dus.
Maar ze plast wel iets minder dan normaal en het is nu al een paar dagen zo. Ze heeft wel 6 plasluiers per dag maar niet echt volle.
Omdat ze ook een moeilijke start heeft gehad bent ik ook altijd wel een beetje bang..
Jaa het probleem is dus dat ze ook groente en fruit weigers. Ze eet max drie/vier lepels..
Vandaag heeft ze vpor het eerst een potje van plvarit op 125 gram. Ze wilde geen vers fruit dus ben ook echt alles uit het proberen.
En als iemand dan kom en zegt jeetje zoj groeit ook niet dan ben ik ook wel beetje gespannen.
 
Als ze alles weigert, dan zou je haast denken aan tandjes of ziek worden. Ik denk dat een eigen kindje anders is dan wanneer je zorgt voor een kindje van een ander. Niet eten raakt een moederhart. 
 
Terug
Bovenaan