Baby weigert linkerborst

Sinds gisterenavond weigert onze dochter van 10,5 week ineens de linkerborst. De eerste twee voedingen was er veel gekrijs en wilde ze ook de rechterborst niet. Ik voed met tepelhoedje omdat mijn tepels niet de juiste vorm hebben om goed aan te kunnen happen. Daarnaast heeft ze moeite om een grote hap te maken. Ik ben hiervoor al naar de lactatiekundige geweest om het tepelhoedje af te bouwen maar dit was helaas geen succes. Maar nu pakt ze dus ineens de linkerborst alleen zonder tepelhoedje na veel gekrijs en tegenstribbelen. Ik start met het tepelhoedje om mijn tepel wat groter te laten worden en dat is een hele strijd, daarna haal ik hem er vanaf. <br />Het duurt even voordat ze dan goed aangehapt is maar dan drinkt ze ineens wel rustig. Aan de rechterborst drinkt ze nu wel weer gewoon met tepelhoedje. <br /><br />Ze drinkt al een tijdje onrustiger, ze duikt en krimpt in elkaar tijdens het drinken. Dit lijkt alsof ze last heeft van haar darmpjes, ze last dan regelmatig ook een scheetje.Het lijkt wel alsof ze pijn heeft.<br />Ik zie geen witte plekjes in dr mond en heb zelfs ook al gevoeld of er niet toevallig al een tandje doorkomt maar ik zie/voel niks geks<br /><br />Mijn linkerborst heeft trouwens vanaf de geboorte al minder productie. Hij is altijd minder vol terwijl mijn rechterborst sneller stuwing heeft. Ook met kolven komt er maar 1/3 uit van wat er uit mijn rechterborst komt<br /><br />Iemand enig idee hoe dit kan?<br />
 
Lastig! Blijven aanbieden. Vaak is borstweigeren tijdelijk. Ik heb in mijn rechter minder productie. Maar is nooit problematisch geweest. Wel tijdelijk die borst vaker aangeboden om de productie meer op gang te krijgen. Sterkte!
 
Hoe is dit afgelopen? Ik heb precies hetzelfde met mijn dochter van 11 weken. Al een hele poos drinkt ze onrustig. Ze wil het tepelhoedje niet maar aanhappen zonder lukt haar ook niet. Ze heeft trouwens ook een hekel aan elke fopspeen. Ze wil beide kanten eigenlijk niet, maar links wordt ze erger overstuur dan rechts
 
Zou een andere voedingshouding kunnen helpen, zoals rugby houding aan de linkerborst, dan ligt ze praktisch op dezelfde zij als aan de rechterborst in gewone houding?
 
Terug
Bovenaan