Baby wel wakker maken?

<p>hallo dames! Ik ben nieuw hier. En heb een kleintje van bijna 6 weken. Dit is mijn eerste en ben totaal onervaren. We zijn nu bezig met een ritme voor mijn zoontje te creeeren. Het was echt een chaos ik voede hem elke keer om de uur en elke kleine beetje. Nu zijn we begonnen met hem elke 4uur te voeden en dan 120 cc. Dit gaat heel goed. Alleen gister avond sliep hij van 21u tot 04:00. Zijn laatste voeding was om 20:00. Moet ik hem wel wakker maken voor zijn voeding van middernacht of gewoon door laten slapen? En wat ik ook heel lastig vind. Hij valt niet uit zich zelf in slaap in zijn bed. Ik moet hem elke keer in slaap wiegen. Als ik hem wakker in bed leg gaat hij heel hard huilen. Ik lees en hoor overal van dat ik hem moet laten huilen maar dat kan ik echt niet. Gaat dit goed komen? </p>

<p>In slaap vallen gaat goed komen. Maar kan wel even duren. Mijn dochter valt nu soms zelf in slaap en soms al drinkend. Maar dat is meer omdat ik haar ook niet laat huilen. </p><p>Als ik m'n dochter in bed leg op het moment dat ze laat zien dat ze moe is gaat het wel een stuk makkelijker. Gapen, in de oogjes wrijven, of wat bij jouw baby de signalen zijn. En dat deed ik altijd. Soms is dat om half 9, soms om 9 uur, ligt er aan. Dat zorgt er wel voor dat ze nu niet zo'n heel strak schema heeft.. Dus dat moet je liggen..</p><p>Ik maak mijn dochter niet meer wakker sinds de kraamweek. Gewoon de flesjes een heel klein beetje groter maken. En dan alle flesjes. Of het zo laten, ligt er aan hoe hij groeit toch?</p><p>succes!</p>

<p>Onze dochter (ook de eerste) wilde ook al snel de voeding van middernacht niet meer. Ik heb met het consultatiebureau gebeld en om advies gevraagd, zij kunnen je precies vertellen wat dan de juiste hoeveelheid is die je zoon nodig heeft aan voeding. Ik kan je in ieder geval niet meer vertellen wat ik deed met 6 weken, onze dochter is inmiddels 6 maanden.</p><p> </p><p>Wat slapen betreft: onze dochter was ook echt een draak ;-) ze wilde absoluut niet gaan slapenin haar bedje, maar in slaap gewiegd worden in onze armen en dan kon je haar wel in bed leggen. Anderen kunnen dan nog zulke andere adviezen geven, ik heb gedaan waar mijn dochter om vroeg. Nu met 6 maanden krijgt ze tussen half 8 en 8 uur de laatste fles, knuffelen we nog wat met haar, leggen we haar op bed en gaat ze in bed slapen. Niet altijd direct, soms nog met wat strijd, maar altijd wel zelf in haar bedje... Doen wat goed voelt voor jou is dan ook mijn advies! </p>

<p>Mijn dochter is precies vandaag 6 weken, krijgt de borst op verzoek maar komt eigenlijk nooit snachts. Vaak rond half 12 de laatste voeding en dan rond 7 uur weer.</p><p>Het CB gaf bij ons aan dat dat geen probleem is als ze goed groeit :)</p>

<p>Hallo! </p><p>Ik heb een dochter van bijna 8 maanden. Ik heb haar altijd gevoed op verzoek (en soms daar wat in gestuurd, maar zij is leidend). Zij groeit vanaf moment 1 goed. Dus heb ik haar nooit wakker gemaakt voor een voeding. Indien jouw zoontje goed groeit hoeft dat denk ik ook niet. Anders cb even vragen.</p><p>Wat betreft zelf in slaap vallen. Dit heeft zij even moeten leren en ik heb altijd naar haar signalen geluisterd. Dus nooit onnodig laten huilen. Ik wilde haar vertrouwd maken met alles en veilig laten voelen. Wat bij ons heeft geholpen is dat ik een paar nachten net een knuffel heb geslapen en vervolgens deze bij haar heb neergelegd. Zodat ze toch vertrouwde geuren had. Dit kan wellicht werken. Maar op de eerste plaats volg je gevoel en vertrouw daarop!! Kinderen hebben liefde en geborgenheid nodig en dat kunnen we ze niet teveel geven. En daarnaast ben ik er ook echt achter gekomen dat alles een fase is..Dus soms slapen ze door en soms opeens niet meer  geef ze wat ze nodig hebben waarbij je uiteraard nog zelf blijft nadenken of het geen gewoonte wordt of dat ze dit nu nodig hebben. (Gewoontes kunnen ze vanaf ongeveer 6 a 7 maanden herkennen)</p>

<p>Als ik je een tip mag geven maak je baby niet wakker. Ik heb het met me dochter ook niet gedaan. Ook hebben wij haar geen strak schema gegeven maar haar zelf laten uitzoeken wanneer ze voeding nodig heeft. Je ziet als je baby honger heeft. Tot 6 weken 8/9 flessen. Tot 10 weken 6/8 vanaf week 10 tot 11 6 flessen en erna ging ze naar 5 flessen. Ze sliep ook vanaf 8 weken elke nacht door. En vanaf 6 weken tot ze doorsliep had ze 1 voeding nodig. Niet je onzeker voelen en teveel luisteren naar andere je baby huilt als die honger heeft. En als de fles te snel leeg is kijken of hij nog wat bij wil hebben.</p>

gewoon in alles je kleine volgen zelf ritme aanbrengen heeft niet zo heel veel zin
elk kind volg zijn eigen
wij hebben gehad dat de jongste heel lang pas om 11 uur naar bed ging is nu bijna 4 en.ligt o. 7 uur

ook qua voeding als ze de dag totaal maar halen
is geen probleem ik gaf bv

Terug
Bovenaan