Baby wil alleen aan de borst in slaap vallen

Hallo allemaal,

Ik ben moeder van Arne, hij is nu 5 maanden. 's avonds heb ik veel moeite om Arne te laten slapen. Ik heb hem een tijdje 's avonds op bed de laatste borstvoeding gegeven en dan viel hij in slaap en legde ik hem slapend in zijn ledikant. Echter, hij wilde steeds vaker en langer ''s avonds aan de borst. Dus toen ben ik teruggegaan naar niet meer op bed voeden maar gewoon beneden, en dan in zijn ledikant leggen. Echter hij wil nu gewoon niet gaan slapen en huilt veel en lang totdat hij van uitputting in slaap valt, nu al 14 dagen. uIiteindelijk heb ik hem toch maar weer de borst gegeven maar nu begint alles van voren af aan. Hij is geen speen gewend, maar nu probeer ik hem toch aan de speen te laten wennen. Heeft iemand een goede tip om dit probleem op te lossen?
Het middagslaapje wil ook al niet meer.Hij wil s avonds gewoon flink sabbelen voordat hij gaat slapen, maar urenlang de borst geven is ook geen oplossing.
groetjes Aafke
 
quote: aafke32 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-10-2005 16:35:58'));

Hallo allemaal,

Ik ben moeder van Arne, hij is nu 5 maanden. 's avonds heb ik veel moeite om Arne te laten slapen. Ik heb hem een tijdje 's avonds op bed de laatste borstvoeding gegeven en dan viel hij in slaap en legde ik hem slapend in zijn ledikant. Echter, hij wilde steeds vaker en langer ''s avonds aan de borst. Dus toen ben ik teruggegaan naar niet meer op bed voeden maar gewoon beneden, en dan in zijn ledikant leggen. Echter hij wil nu gewoon niet gaan slapen en huilt veel en lang totdat hij van uitputting in slaap valt, nu al 14 dagen. uIiteindelijk heb ik hem toch maar weer de borst gegeven maar nu begint alles van voren af aan. Hij is geen speen gewend, maar nu probeer ik hem toch aan de speen te laten wennen. Heeft iemand een goede tip om dit probleem op te lossen?
Het middagslaapje wil ook al niet meer.Hij wil s avonds gewoon flink sabbelen voordat hij gaat slapen, maar urenlang de borst geven is ook geen oplossing.
groetjes Aafke

Wat klinkt dit toch bekend!!! Mijn oudste was niet anders. Ik was gewoon een lopende speen! Maarja, ik heb ook nooit ontdekt hoe dat nou anders moest.... Tot ruim twee jaar was dat toch een groot probleem. Daarna konden we tenminste met haar praten en loste het zichzelf op.
Mijn tweede kreeg dus per direct een speen.... Maarja madam wilde op een gegeven moment echt de borst niet meer (had ook al vroeg een fles gegeven om haar daar aan te wennen.....) Dus juist weer te vroeg speen en fles gegeven....
Nu nummer drie.... We begonnen goed, met inbakeren en zelf in slaap vallen.... Nu weer midden in een lange groeispurt en we zijn weer op het punt van aan de borst in slaap vallen... Gisteren toevallig wel tegen mij aan al wiegend met de pink in slaap gevallen.... Zal waarschijnlijk binnenkort toch weer aan de slaaptraining moeten....
Nou las ik laatst een bericht over No sleep no cry (geloof ik) hier wordt in beschreven hoe je zonder huilbuien je kind kan leren in te slapen. Het principe is dat je  je kind tot rust mag brengen met borst of speen en dan als ze rustig en rozig zijn, rustig de speen of de borst uit het mondje halen. Als ze weer beginnen met brullen, borst weer geven, zodra rustig en rozig er weer uit... Net zo lang doorgaan tot ze inderdaad zonder borst in slaap vallen.....
Lijkt mij op zich ook een goede methode, je bent er alleen even heel intensief mee bezig.....

Succes!
 
Hoi,
Ik kan je helaas geen advies geven over het in slaap brengen van je baby zonder borst. Bij mij gaat het namelijk precies hetzelfde. Mijn dochter is net 1 jaar geworden. Ze valt ook aan de borst in slaap. Soms ook in de kinderwagen of op de fiets. Als ik dan heel voorzichtig doe kan ik haar soms slapend van de fiets halen en in bed leggen. Maar dat is voor het middagslaapje. Wakker in bed leggen is nog nooit gelukt. Ik vind het op zich niet erg dat ze aan de borst in slaap valt maar soms denk ik aan de toekomst en vraag ik mij af hoe dat dan gaat. Dat ik nu haar nog borstvoeding geef ben ik alleen maar blij om maar er komt natuurlijk ooit een dag dat ze zelf in slaap gaat vallen. Ben benieuwd hoe dat in z'n werk aat.
Groetjes en succes.
 
Ik heb een zoontje van bijna  11 weken en herken dit verhaal maar al te goed. Ruben wilde ook alleen maar aan de borst in slaap vallen. Ik vond dit totaal geen probleem want anders zette hij het op een brullen. Ik gaf hem een voeding en wachtte tot hij sliep. Dan legde ik hem voorzichtig in zijn wiegje. Ik liep echt met spanning naar zijn kamer in de hoop dat hij zou blijven slapen. Wanneer dit lukte haalden we opgelucht adem want anders was het een kwartier lang brullen. Toen hij van zijn wieg naar ledikant ging werd het vanzelf iets minder. Vermoedelijk omdat hij nu om zich heen kon kijken. Dit kon door de bekleding in de wieg niet. Wat ik ben gaan doen is hem op een gegeven moment van de borst halen als hij bijna sliep. Ging het dan mis, weer een klein slokje maar niet te lang. Ik wilde dat hij zich ging beseffen wat er gebeurde dus dat het bedtijd was. Wanneer hij begon te huilen in bed, zetten we een muziekje aan. Iedere keer ging ik een stapje verder. Nu ben ik zo ver dat ik hem van de borst haal als zijn ogen dicht zijn  en hij even gesabbeld heeft. Ik kan hem zonder dat hij een kik geeft weer in bed leggen. Hij jammert soms alleen nog een beetje. Huilen doet hij nauwelijks nog als hij in bed gelegd wordt.
Ik weet niet of het voor jouw kindje werkt maar voor Ruben werkt het zeker!
Succes!

Jinny
 
Mijn dochter heeft de eerste 4 mnd van 19.00 tot ongeveer 22.00/23.00 uur s'avonds gehuild en kon niet in slaap komen, huild zih zelf gewoon overstuur, na veel troosten en vele kilometers door het huis s'avonds samen gelopen. heb ik de laatste 2 voedingen liggend op bed gevoed aan de borst in de hoop dat ze in slaap zou vallen. en dat lukt inderdaad. ik liet haar dan gewoon op ons bed liggen een half uurtje tot dat ze goed slipe en dan kon ik haar overleggen in haar wiegje wat bij ons op de kamer stond. Maar na 4 mnd hadden we wel zoiets, ja meid je kan niet je hele leven aan de borst in slaap vallen., en ok niet steeds tegen de klok van 22/23 uur. hoe krijgen we dit naar 20.00 verhuisd, zag het niet zitten, terwijl mijn vriendinnen hun baby al om die tijd lekker in dromeland hadden liggen. Wij hebben toen elke avond een vaste slaap ritueel gedaan en ook om de zelfde tijd. 19.45 uur in lekker warm badje even spelen samen ,en dan  voeden op bed aan de borst. dit was de eerste paar dagen best moeilijk en veel huilen, laten huilen en het werd steeds beter. na 10 dagen gaf ze zelf aan dan ze rond 19.00/19.30 uur wilde gaan slapen, ze zat maar in ogen te poesten. Nu gaat ze zonder probleem tussen 18.30/19.30 uur naar bed zonder ervoor een badje doen en ook niet meer op bed aan de borst in slaap vallen.ik ga haar dan omkleden en in de slaapzak doen Ik voed haar nog wel  even en dan leggen ik haar inbed, met 1 vast speeltje. Ze speelt nog even met haar knuffel en kraaid nog wat en valt dan in slaap. ze komt dan nog wel tegen 22/23 uur voor een voeding maar slaap dan gewoon weer veder.

Wie weet heb je wat aan deze tip en kan je er ook vanaf komen dat ze niet aan
de borst meer in slaap moeten vallen, probeer even vol te houden en laat ze maar even huilen. het reslutaat heb je dan wel bereikt na een tijdje.

Succes!
 

Mijn dochter is nu iets meer dan 10 maand oud. Ze voedt nog 4 keer per dag. Als ze wakker wordt dus voor haar ontbijt en na elke maaltijd en dan nog als het bedtijd is. Soms maar drie keer. Ik probeer af te bouwen omdat het consultatiebureau mij zowat betichtte van mishandeling om die reden en ze wat te zwaar is (10,5kg). Ik heb jullie tips gelezen en hoop dat ze helpen. Ik ga het vanavond proberen. Dankjewel allemaal
 
 
Het is vooral pijnlijk om als ze in slaap valt aan de borst voor haar dutjes en voor bedtijd en ik dan wegga (want ze slaapt in een 1-persoonsbed met een rand) en ze wordt wakker begint ze te huilen omdat ze mij niet vindt. Soms heel bang. Dus ik slaap ook samen met haar en niet meer met mijn man. Daarom zeg ik dankjewel voor jullie tips.
 
Terug
Bovenaan