Baby wil alleen bij mij zijn

<p>Hoi dames en eventuele heren,</p><p>Ik heb een dochter van bijna 7 weken oud. Ik kon tot de 6 weken mijn dochter makkelijk laten slapen in de box tot ongeveer 2 uurtjes. Dan viel ze bij mij in slaap en legde ik haar weg. </p><p>Nu ben ik afgelopen zondag een paar uurtjes weggegaan. En sinds die tijd is het drama. Die avond klemde ze zich helemaal vast aan mij. We slapen samen, en als ik maar minn been bewoog schrikte ze op en pakte mij vast. De dag erna ook nog, ik dacht misschien omdat ik weg ben geweest dat ze wat van slag was. Nu inmiddels een paar dagen verder en echt ik ben moe.....</p><p>Ze slaapt alleen bij mij en soms man in de armen. Zodra ik haar weggel begint het drama. Huil, krijsen en zelfs traantjes.</p><p>Ze krijgt volledig borstvoeding. Zou dit een sprongetje kunnen zijn? Ik kan niet eens een boterham maken zonder dat ze begint te huilen.</p><p>HELP!</p>

Pittig is dat hè, maar het hoort er wel bij. Juist die eerste weken hebben ze heel veel behoefte aan lichamelijkcontact. Ik denk dat het niets te maken heeft met het feit dat je laatst even weg bent geweest, dit is overigens juist heel goed voor jezelf.
Het kan een sprongetje zijn, maar of het een sprongetje is of niet, je zit er nu wel midden in. Het hielp mij om een draagdoek aan te schaffen. Je dochter houdt het geborgen gevoel en jij kunt ook even iets anders doen dan alleen maar stil liggen. Als het je teveel wordt, vraag dan of iemand anders even wilt oppassen of voor haar wilt zorgen. Je bent namelijk zelf ook belangrijk in dit verhaal. 

Maar weet in ieder geval dat het een fase is, die een paar dagen of weken kan aanhouden. Het gaat dus weer over. 

Ik geef trouwens ook borstvoeding en dit hoeft er niet beslist mee te maken te hebben. Je kunt eventueel eens een flesje afgekolfde melk aanbieden, laat dit dan door iemand doen, dan heb jij ook weer even je handen vrij. 

Hoi Kay,
Mijn dochter is ook bijna 7 weken en wil ook alleen bij mij of mijn man slapen, snachts slaapt ze wel zelf in haar wieg. Overdag lukt dus niet. Ik ben toevallig bij het cb geweest voor haar prikjes en gelijk gevraagd over dat slapen, volgens hun was het niet meer dan normaal en heeft het geen zin om dingen te forceren, ze hebben 9 maand bij ons gezeten, en sommige baby's hebben veel behoefte aan huidcontact, ze zeiden dat het vanaf 3/4 maand beter zou moeten gaan met wegleggen. Daar hou ik me dus maar aan vast haha, verder maak ik gebruik van een draagzak. 
Groetjes

Terug
Bovenaan