Baby wil alleen maar zitten

<p>Hallo.</p><p>ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich herkennen in onderstaande en wat jullie deden.</p><p>onze dochter van bijna 3 maanden heeft een onwijs sterk karaktertje al. Ze lachte al bij 4 weken en loopt voor op alle ontwikkelingen.</p><p>nu wil ze het liefste continu rechtop zitten.</p><p>wanneer ze op haar rug ligt, probeert ze zelfs omhoog te komen.. doordat dit niet lukt raakt ze gefrustreerd.</p><p>ook oo schoot wil ze alleen maar zitten en al knuffelend probeert ze zelfs te staan.</p><p>wij weten niet zo goed wat we moeten. Ik wil het niet stimuleren maar ook niet helemaal tegenhouden...haar lijfje blijft tenslotte pas 12 weekjes...</p><p>tips? Ervaringen?</p><p>:)</p>

Onze zoon zat ook altijd het liefst of lag lekker op zijn buik. Ik liet hem vaak tegen mij aan zitten, dus met zijn rug tegen mijn buik of mijn benen opgetrokken en hem er dan tegenaan zetten met z'n rug. Altijd wel dat hij niet kaarsrecht zat, een beetje zoals de chill stand van een wipstoel. Nooit erg lang uiteraard. De osteopaat vertelde ons dat wanneer hij dat een prettige houding vond, het geen kwaad kon, zolang je maar geen zaken stimuleert die ze zelf eigenlijk niet willen. Side note, hij ging pas uit zichzelf zitten toen hij 9 maanden was ;) 

Stimuleren why not? Ik deed vaak zon trekspel, van lig tot zit tot staan. En veel in draagzak. Bumbo stoeltje, voedingskussen in dd rug..in maxicosi als kinderwagen ipv de reiswieg.. mijn dochter wilde ook graag rechtop.. ze zat stevig toen ze 5 a 6 mnd was. Kruipen wilde ze niet, want niet rechtop genoeg.. dus ze klauwde al billenzittend vooruit. Door interesse en stimulans voor lopen deed ze dat ook al vroeg. Maar echt omdat ze dat zelf wilde. Dus zou t proberen tegemoet te komen. 

Gewoon wel doen hoor met haar! Onze zoon van 3,5 maanden (1 aug) is qua fysiek ook vrij sterk en wil wat dat betreft ook al meer. Hij rolt al een tijdje en probeert ook vooruit te komen als hij op zijn buik ligt door zijn knietjes te buigen en 'af te zetten' (lukt natuurlijk niet echt hoor haha). Ik laat hem ook vaak op mijn schoot zitten met zijn gezicht naar 'de wereld' gericht, of in een hoekje van de bank. En oefen ook met staan op mijn schoot. Niet oefenen oefenen, maar gewoon omdat ie het duidelijk leuk vindt.

Mijn smurfje van 4 maanden wilt ook alleen maar rechtopzitten en ik laat hem dan ook gewoon. Ik zet hem soms met veel kussens in een hoekje van de bank of hij zit rechtop op schoot. Hij vind het ook heel leuk als we hem van lig naar zit trekken.. mijn zoontje loopt ook voor met alles en weet al meer dan normaal is op deze leeftijd.. ?

Terug
Bovenaan