Baby wil altijd een klein beetje voeding voor een dutje

Hallo ouders!
Sinds een tijdje lopen wij tegen een (nieuw) probleem aan. Het slapen is hier tot ongeveer 3 maanden een regelrechte ramp geweest.. ze heeft veel gehuild maar uiteindelijk is er niet echt een medische oorzaak gevonden.
Na heel hard werken, ging het slapen steeds beter. Ze slaapt sochtends ongeveer een uurtje, smiddags vaak 2 of 2,5. En op de namiddag soms nog een korte powernap. Ze gaat rond 19u naar bed, komt soms nog voor een laatste voeding, maar slaapt in principe door tot 07.00. Heel fijn dus!
Het 'probleem' is echter dat ze vaak nog voeding wil voor een dutje. Als we gaan wandelen met de kinderwagen of als ze in slaap valt in de auto is er niets aan de hand.. maar in haar eigen bedje wil het inslapen lang niet altijd lukken. Terwijl we weten dat ze het wel kan!
Echt heel lang ligt ze te huilen in bed.. geven we haar nog een beetje voeding, dan gaat ze meteen slapen daarna. (Overigens is dit alleen bij de dutjes en savonds niet).
Lastig, want je wilt niet een slaapassociatie ontwikkelen, maar ze lijkt echt nog honger te hebben..
Voor iemamd herkenbaar? Tips..?

Groetjes!

Ik zou er ook geen probleem van maken. Ik deed ook vaal voedingen op bed, lekker aan de borst in slaap vallen en op naar dromenland. Misschien is het ook wel gewoon het fijne gevoel voor de kleine, dichtbij papa/mama en een volle buik. 
Onze kids zijn nu 3 en 5 en drinken nog steeds iedere avond graag een bekertje warme melk voor ze naar bed gaan. Helemaal prima.

Misschien is dat het clusteren wat ze in begin deden voor de nacgt. Waarom niet als ze daar behoefte aan heeft toch prima 

Ik zou er lekker aan toegeven hoor, ze doet het echt al heel knap! Bij mijn eerste was ik ook heel bang om van alles verkeerd aan te leren maar dat gebeurt echt niet zomaar en kindjes ontwikkelen zichzelf gelukkig ook. Zo heb ik mijn dochter 9 maanden lang voornamelijk in slaap gevoed, en ineens wilde ze het niet meer. Is toen even een dag of twee zoeken geweest naar een nieuwe overgang naar slaap, maar dat viel dus echt reuze mee. 
Ik ben zelf niet zo van het laten huilen, in mijn ogen geven ze dan echt aan dat ze iets nodig hebben. En als je al weet wat het antwoord is, dan zou ik persoonlijk dus voor kiezen om het op te lossen voor allebei :) Lekker slapende baby, geen gestresste mama... :) 

Waarom is het een probleem? Je dochter heeft er duidelijk behoefte aan. Haar laten huilen vind ik persoonlijk meer een probleem omdat ze daar stress van krijgt waardoor ze weer slechter gaat slapen. Ik zou gewoon net dat beetje geven wat ze nodig heeft

Terug
Bovenaan