Baby wil blijven drinken anders krijsen

<p>Wie kan ons helpen?</p><p>Onze baby van 6 weken wil elke keer maar weer drinken. Soms hangt ze een uur aan de twee botsten. Als ik haar dan afkoppelen is ze erg onrustig en wil niet slapen. En zet het op een krijsen. Als ik haar terug leg aan de borst gaat ze weer verder. Dit is voor mij geen doen. Vooral smiddags en 'savonds heeft ze er last van. De nachten en de ochtenden gaan goed. Kan het er mee te maken hebben dat ik smiddags en 'savonds misschien te weinig voeding kan geven? Mag je dit op eigenhoutje aan vullen met kunstmatige voeding?</p><p>Alvast bedankt. </p>
 
Dit kinkt als regeldagen. Rond zes weken hebben babies regeldagen. Ze willen dan meer drinken, en heb je het gevoel dat je niet genoeg melk hebt. Huist door veel aan te leggen ga je meer melk maken en krijgt je kindje voldoende binnen. Hou vol, hoe vermoeiend die dagen ook zijn. Je bent goed bezig! 
 
Kan ook clusteren zijn. Mijn kinderen deden dat niet, maar veel babies wel. 
Je kan altijd een lactatiekundige raadplegen als je bang bent dat je productie niet goed genoeg is. 
Heeft ze ook last van krampen? Wanneer babies drinken hebben er geen last van maar wanneer ze stoppen dan komen ze weer en bij zes weken zijn de krampen ook op het hoogtepunt. 
 
Inderdaad regeldagen (google maar es) of krampjes. Bij krampjes denkt een baby dattie honger heeft, terwijl dat niet zo is. Ergens op zuigen is dan genoeg. Bijv op een speentje, of op een pink. Als je dan aanlegt, kan hij zuigen, dus tevreden. Maar doordat hij dan weer meer melk krijgt, weer krampjes. Vicieuze cirkel dus! 
Beste test is even een pink in de mond doen. Neemt hij daar genoegen mee, dan zijn het krampjes. Neemt hij geen genoegen met je pink of een speen, dan is het echt honger. 
 
Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt. Dus een aantal dagen afzien.... 
En ik heb op internet gelezen dat je kunstmatige voeding zou kunnen afwisselen met borstvoeding omdat het nu na zowat elke voeding omhoog komt en ze het dan spaansbenoud krijgt. We hebben haar al schuine neergelegd zodat haar hoofd hoger ligt. Maar dit maakt niet uit. Ze loopt dan rood aan en de melk komt via haar neus naar buiten. Ook gebruiken we al johannespitmeel. 
Of is dit met kunstmatige voeding niet op te lossen? En mag je hier zomaar aan beginnen zonder overleg met het consultatiebureau?
Iemand tips??? 
 
Ik denk dat het dan toch krampjes zijn. Het beste is om niet vaker dan om de 2 uur drinken te geven. En verder laten zuigen op een speen of op een pink... Misschien fijn om te weten, het hoogtepunt van krampjes is ongeveer 5/6 weken. Vanaf nu zou het dus wat minder kunnen worden. 
 
Heb je een kolf apparaat. Dan kan je een keer kolven om te zien of je wel genoeg melk heb. Dit klinkt alsof je kindje hongerig is. Komt je kindje aan in gewicht 
 
Terug
Bovenaan