Baby wil geen kunstvoeding

Iemand tips??

Dochter is aankomende dinsdag 11 weken oud. Sinds maandag begonnen met afbouwen borstvoeding. Ik kan niet meer en wil echt stoppen, mijn besluit daarover staat vast.

Vanaf week 3 geoefend met flesje afgekolfde melk en dit dronk ze prima, de fles pakte ze goed. We zijn maandag begonnen met voeding van de namiddag afbouwen en nu sinds 2 dagen de voeding van 10.00 's ochtends. Maar... Dochterlief drinkt hooguit 20 cc kunstvoeding uit de fles en dan duwt ze hem weg met haar tong. We krijgen er met geen mogelijkheid meer in. Hoe moet dit nu?? Iemand tips? :-( of is het een kwestie van geduld dat ze uiteindelijk wel zal gaan drinken?
 
Lastig! Ligt het aan de fles, of aan de kunstvoeding? Oftewel, drinkt ze wel uit de fles als het gekolfde melk is? In dat geval zou je kunnen proberen gekolfde melk met kunstvoeding te mengen, en het aandeel kunstvoeding steeds wat groter te maken. Je hoort nog wel eens dat ze moeten wennen aan de wat andere smaak van kunstvoeding namelijk. 
 
Heel herkenbaar, alleen ik heb bijna geen borstvoeding gegeven. Mijn dochter is 27 januari geboren, dus is ongeveer even oud. Vanaf zondag 11 april ontzettend moeilijk met de fles. 5x een fles geven kostte moeite omdat ze vrij veel slaapt en als ze dan een fles kreeg liet ze de helft soms gewoon lekker staan. Ik heb het vaak nog wel een beetje geforceerd om erin te krijgen maar dan spuugde ze het toch weer uit. Ze wilde gewoon minder gaan drinken. Ik heb me daar dagen druk over lopen maken en toen gezegd: we gaan het dan maar met 4 voedingen proberen. Dat gaat nu 3 dagen perfect. Alle flessen drinkt ze leeg en ze slaapt ook nog steeds goed. Ze komt nu weer iets eerder na een fles dus misschien moeten we over een paar dagen de hoeveelheid ophogen of toch wel weer 5x fles geven maar dat zien we dan wel weer.

Dus volg daarin je kindje. Als ze honger heeft laat ze echt wel van zich horen. Waarschijnlijk drinkt ze uit de borst nog voldoende en heeft ze gewoon minder zin om dan nog uit de fles te moeten drinken
 
Geen idee.. Ze heeft vanaf 3 weken wel 1x per dag uit de fles gedronken. Zou het kunnen dan dat ze dat ineens niet meer wil?
 
Ik zou gaan mengen inderdaad! Kunstvoeding heeft gewoon een heel ander smaakje dan jouw eigen moedermelk, en dat maakt het voor zo'n kleintje soms best lastig. Ons zoontje dronk wel in een keer kunstvoeding, maar de overstap naar gewone melk met 1 jaar hebben wij ook stapsgewijs gedaan, dat ging heel snel beter!
 
Bedankt voor de reacties! Dan ga ik wat borstvoeding uit de vriezer halen.. Hoe meng je dat? Wat voor verhoudingen? En kun je dat zo maar bij elkaar gooien of moet je het beide eerst apart verwarmen en dan pas mengen?
 
Ik weet niet of je ooit hebt geproefd....maar kunstvoeding is echt heel vies tov borstvoeding. Vandaar dat ze het niet graag heeft. Beste dus maar mengen. Eerst groot deel bv en beetje kunstvoeding en dan langzaamaan de verhouding veranderen.
 
Terug
Bovenaan