Baby wil geen oefenhapjes

Hoi allemaal,

Onze baby van 7 maand wil geen oefenhapjes. Ik ben al aan het oefenen vanaf 4 maand. Inmiddels 3 maand verder en hij eet nog niks. Op aanraden van het consultatiebureau zijn we destijds bij ongeveer 5,5 maand een aantal weken gestopt met aanbieden, maar ook dat maakte geen verschil. Hij eet nog steeds niks. Inmiddels al veel geprobeerd qua smaken fruit/groenten/brood korstje. Ook moet hij letterlijk spugen na een hap en komt z’n hele maag inhoudt weer er uit. Hij houdt inmiddels zijn lippen ook stijf op elkaar. Toch lijkt hij wel trek te hebben in iets anders dan alleen flessen (veel op handen sabbelen, eten uit de mond kijken, proberen te pakken). Ook inmiddels al de rapley methode geprobeerd maar ook dat stopt hij niet in zijn mond. Ik begin een beetje radeloos te worden, gezien hij naar mijn idee toch straks wel eens wat moet gaan eten om zijn flessen te vervangen.
Onze oudste zoon at met 4 maanden al snel lekker, ik ben dit dus ook niet gewend.

Is er iemand die dit herkend, of tips of ideeën heeft?
Alvast bedankt!

Liefs
 
Mijn 2e dochter had refluxziekte (ergste vorm van reflux) en daardoor erg pittige babytijd gehad waarin ze enorm was afgevallen en meerdere keren bij de SEH gestaan, ze spuugde bloed en dronk amper. De eerste 4 maanden waren hel!!
Uiteindelijk is dat opgelost door een fantastische kinderarts die ons de juiste voeding gaf, maar met een maand of 5 startten wij ook met de hapjes en dat was dramatisch.
Ze weigerde alles, niks ging erin. Uiteindelijk luktte alleen de olvarit fruit potjes van 4 maanden redelijk, die zijn echt heel zoet en zacht. Maar verder NIKS. Ik was ook redelijk radeloos eerlijk gezegd, al was ik aan de andere kant allang blij dat de flessen weer goed gingen na maanden tobben.

Maar met exact 8 maanden ging ze ineens van alles eten. Zomaar! Ook mini stukjes brood. Het was veel later dan ik wilde en tot 12 maanden hebben we nog wel alles zeeeer dun moeten mixen, alles ging door de blender. Maar... ze AT! En toen kon er ook direct een fles af en zorgde ik dat ze nog maar 3 flessen kreeg (7.00/13.00/19.00) zodat ze tussendoor wel écht honger had en fruit/groente/brood moest eten. Ook de maisvingers waren fantastisch om mee te beginnen!

Ze is nu 2 en nog altijd een zeer kieskeurige eter, ik wijt het maar aan haar hele slechte start met refluxziekte. Maar ze ging dus echt ineens eten met 8 maanden, hopelijk bij jullie kindje binnenkort ook ineens een omslag! En probeer eens een fles weg te laten of wat minder cc's te geven, misschien lukt het dan wel als hij wat hongeriger is? Succes!!
 
Bedankt voor je reactie! Hij heeft gelukkig geen refluxziekte, lijkt me heel naar voor kind en ouder! Hopelijk gaat hij straks “ineens” wel eten!

Zijn er misschien nog meer ouders die dit herkennen?
 
Terug
Bovenaan