Baby wil liever in maxicosi dan in de grote bak

<p>Hoi, mijn dochter van 10 weken wil liever tijdens het wandelen in de maxicosi dan in de bak. In de bak komt ze moeilijk in slaap omdat ze nog alle kanten op gaat. In de maxicosi ligt ze lekker knus en slaapt ze heerlijk. Herkent iemand dit?</p>

Herkenbaar, dat hebben veel kindjes denk ik. In de maxi cosi liggen ze lekker geborgen en in een fijne houding. Ik deed geregeld een wandeling met de maxi cosi, maar niet altijd. In de maxi cosi mogen ze eigen niet te lang. Een dutje van 30 minuten vond ik dan prima, maar is het een dutje van 2 uur in de maxi cosi meerdere keren per week zou ik dit toch niet doen. Google maar eens op de 'maxi cosi houding', dan schrik je wel ;)

Heel herkenbaar, Onze zoon wilde ook niet in de bak al sinds zijn geboorte het was alleen maar schreeuwen. Hij wilde denk gewoon een beetje rechterop zitten, al eens geprobeerd een kussentje erin te doen zodat ze wat hoger ligt? Werkte hier ook niet. Hij heeft wel gewoon veel in de maxi cosi gezeten en zodra het kon ging hij in de wandelwagen (3mnd) gewoon laten kantelen en deken erin en dit vond hij ook prima. Gewoon uitzoeken wat voor je werkt!

Dat had mijn jongste dochter ook. Ze heeft de eerste maanden vaak in de maxi cosi gezeten tijdens wandelingen en heeft er niks aan overgehouden. Ze deed dan 1 tot 2x per dag een slaapje in de maxi cosi als ik bijv naar de winkel moest, als we naar buiten gingen of als ik de oudste naar de opvang moest brengen. Ik liet haar dan ook gewoon slapen als ik thuis kwam. Ik weet dat het advies is om ze niet te lang erin te laten zitten, maar ik vond op sommige momenten haar slaap belangrijker.

Mijn zoontje gilde de hele boel bij elkaar in de kinderwagenbak. Ivm reflux kon hij niet plat op zijn rug liggen, dan had hij pijn. Hij heeft van 2,5 maand tot 4,5 maand altijd in de maxicosi op de kinderwagen gelegen. Natuurlijk geen uren achter elkaar, maar soms sliep hij er ook wel eens in ja. Comfort was voor hem echt even belangrijker dan hoe lang hij in de maxicosi mocht. En hij heeft er echt niks aan overgehouden. Met 4,5 maand ging hij in het zitje van de kinderwagen. Ook te vroeg, maar het werkte voor hem echt het beste.

Terug
Bovenaan