Baby wil niet in eigen bed in slaap vallen

<p>Hallo,</p>onze dochter is nu 5 maanden, en eigenlijk sliep ze van begin af aan altijd goed. Maar nu sinds een maand, begint ze gelijk te huilen zodra ze door heeft dat ze in haar eigen bed word gelegd. Ze krijgt nog borstvoeding waarbij ze dan altijd in slaap valt, en dan til ik haar naar haar eigen bedje, vaak blijft ze dan een minuut of 10 wel stil, maar dan begint ze te huilen. En ze houd ook echt niet meer op totdat ze word opgepakt. Iemand de gouden tip, waardoor ze weer fijn in haar eigen bed gaat slapen?

Ik denk dat ze wakker schrikt en ontdekt dat jij er niet meer bent. Daarom gaat ze huilen. Eigenlijk zou je haar wakker in bed moeten leggen ipv nadat ze bij jou in slaap is gevallen. Anders blijf je dit houden. 
Doet ze dit bij elk slaapje? Leg haar in bed bij de eerste slaapsignalen, zoals gapen of in de oogjes wrijven. Doe een ritueel als je dat nog niet doet. Bijv een liedje zingen, kusje geven en in bed leggen. Als ze meteen begint te huilen probeer haar dan te troosten als ze nog in bed ligt. Aai over dr hoofdje of over dr buikje. Raakt ze echt overstuur dan houd je haar even bij je en leg je haar terug als ze rustig is. Je kan dan nog in haar kamer blijven totdat ze slaapt en dan weggaan. Geef haar een speentje of een knuffeltje mee in bed. 
Ze moet dit echt ook even leren dus kan ook echt wel een paar dagen tot een week of misschien wel langer duren voordat het goed gaat. Maar zet dan door want uiteindelijk gaat het lukken. 
Om te voorkomen dat ze in slaap valt tijdens het voeden kun je er ook voor kiezen om na de slaapjes te voeden ipv net ervoor zoals je nu doet. Behalve bij het slaapje voordat ze de nacht ingaat, die kun je wel gewoon ervoor geven en dan in bed leggen. 
Je moet echt even doorzetten en de eerste dagen zal het echt niet leuk zijn maar uiteindelijk komt het goed. Het boek baby in droomritme van Stephanie Lampe is trouwens een aanrader mbt ritme en slaapjes. 
Succes! 

Dankje voor je reactie. Ja ze doet dit bij elk slaapje, maar vooral s avonds blijft ze huilen. Duurt soms uren voordat ze eindelijk slaapt. Haar laten huilen is geen optie, ze raakt helemaal overstuur plus dat ik nog 2 kinderen van 6 en 8 heb die ook willen slapen.
ben er wel mee bezig om haar wakker in bed te leggen, zodat ze het zichzelf kan aanleren. Maar na een tijdje ben ik het ook zat, en valt ze toch weer bij mij in slaap?

Ik zweer bij de babysounds app :)
Dit helpt ze tot rust komen (het leidt af en klinkt als het ruisen van jouw bloed in de baarmoeder)
Wel volume goed aan, niet te zacht haha ;)

Terug
Bovenaan