Baby wil niet in eigen bedje

<p>Hallo,</p><p>Is het erg als mijn baby van 1 maand oud alleen maar bij mama of papa wil slapen en niet in dr eigen bedje. Ze kan bij ons helemaal in coma liggen en als we dr dan in bedje leggen is ze meteen weer wakker. Ik zit nu nog in mijn verlof en vind het heerlijk als ze bij me ligt maar ze moet uiteraard ook leren om zelf te slapen. Iemand tips? (Misschien is dit een fase voor jonge baby's en gaat het beter als ze wat ouder wordt) overigens slaapt ze snacht wel gewoon in dr eigen bedje, vanaf een uur of 22.00 tot 08.00/09.00 vindt ze het wel oke. </p>

Onze dochter wilde op een gegeven moment ook absoluut niet meer in haar bedje slapen overdag. Na de fles van 23.00 sliep ze in haar wiegje op onze kamer. Uiteindelijk sliep ze overal behalve in haar bedje. We hebben het uiteindelijk na veel proberen lekker zo gelaten en af en toe nog eens geprobeerd en opeens sliep ze weer heerlijk in haar bedje en nog beter dan voorheen. Ik heb me er heel druk over gemaakt en dat was terug te zien in mijn dochter. Zodra ik het los liet, sliep ze ineens overal lekker en vooral veel beter. En naar mijn idee gaat het daar ook om, als ze maar slapen, wat maakt het uit waar ze dat doen. Uiteindelijk komt het allemaal goed.

Herkenbaar! En heel normaal. Mij dochtertje sliep de eerste weken / maanden ook niet in haar wieg. Inderdaad 's avonds wel, maar meer niet. Op een gegeven moment ging ze vanaf 19 uur al in haar wieg slapen en na verloop van tijd (met een maand over 3) kon ik haar ook overdag wegleggen.
Kan nu makkelijk zeggen dat het er bij hoort, maar vond het toen best lastig dat ze niet in de wieg wilde slapen, dus meerdere malen geprobeerd. Met een gefrustreerde baby en mama als resultaat. Maar na drie maanden kon ik haar ineens wegleggen en sliep ze gewoon.
Ben zelf geen voorstander van slaaptraining op die leeftijd. Ik zou het nog wat tijd geven, zeker zolang je nog verlof hebt. Ik geloof dat je kindje er vanzelf aan toe is / het kan..
Succes!! 

Heel,normaal, zoals al,een paar keer gezegd. De 1e en nu de 2e wilden dat absoluut niet. Nummer 1 ging bij de gastouder wel weer braaf in het bedje slapen. Nummer 2 is nu 2 maanden maar die wilt snachts ook lang niet altijd die tijden in zijn bed. Naast dat hij met pech soms na 1 blok van 3uur slaap elk uur wakker wordt. Maar ook dat hoort erbij en gaat ooit over! Geniet er lekker van zou ij zeggen! En als je je handen vrij wilt overdag is slapen in een draagdoek/zak misschien een optie? Dan kan jij als,je wilt wel dingen doen. Het heeft ook wel een voordeel,hoor, wij konden bijv. Overdag overal heen met ze want als ze,in de doek,kunnen/konden gingen ze rustig slapen. Geen gedoe,met niet wegkunnen ivm slaap, omdat de baby allee, in zijn bedje slaapt. Als ze maar kunnen slapen. Dat is hwt belangijkste. Waar maakt echt niet uit. 

Heel normaal op deze leeftijd. Ik had m'n dochtertje tot een week of 11 overdag veel bij mij te slapen. Vaak kon ik haar wel weg leggen op haar buik en sliep ze verder. Ik legde haar dan gewoon in de box of in de wandelwagen en legde er een dekentje overheen. Zolang je in de buurt bent kun je dit proberen. Als ze bij mij in slaap was gevallen en ik legde haar op haar rug weg, dan werd ze altijd wakker. 

Heel normaal hoor! 
Onze baby van 10,5 maanden slaapt nog bij ons op de kamer en bij ons in bed, in de maternale houding. Tot dat hij 6 maanden was heeft hij overdag ook alleen maar op mij of ik de draagzak geslapen, tegenwoordig mis ik dat best wel!
Zolang je het zelf geen probleem vindt, is het ook geen probleem toch? :)

Google “het vierde trimester” maar eens. Een baby van 4 weken heeft vaak nog geen dag en nachtritme. Komt allemaal goed mama. Geniet van je kleine ♥️

Onze dochter ging vanaf 9 weken pas af en toe een slaapje in bed doen. Vanaf 15 weken deed ze ze allemaal in bed. Dat was een proces van blijven proberen. 
Tot die tijd heeft ze veel in de draagdoek en op onze arm geslapen. 
Ook wikkelde ik haar in een deken, en liet haar op mij in slaap vallen, dan kon ik vaak wel heel voorzichtig onder haar vandaan kruipen en bleef zij op mijn warme plek slapen. Kon ik in de woonkamer mijn ding doen :)
Normaal dus ❤️ Succes! Het valt namelijk niet mee.

Terug
Bovenaan