Baby wil niet op de rug slapen.

<p>Hoi!</p><p>Onze dochter is nu 3,5 week oud en slaapt niet op haar rug. Tot nu toe iedere avond/nacht met haar op gezeten waarbij ze wel op haar buik tegen onze borst aan slaapt. Wanneer ze diep in slaap is denk ik haar soms in haar wiegje te kunnen leggen.. binnen 10minuten moet ze dan spugen en is ze wakker.</p><p>Ze krijgt sab simplex door haar flesje tegen krampjes. Naar mijn idee heeft ze ook erg vaak de hik.</p><p>Zijn er hier moeders voor wie dit herkenbaar is? Uiteraard zal ik dit overleggen met het consultatiebureau maar ben op dit moment benieuwd naar ervaringen.</p>

Heel herkenbaar. Tot week 6 lopen hannessen en toen toegegeven aan het feit dat ons zoontje een buikslaper is. Was voor iedereen beter.
Nog steeds een slechte slaper overigens. Maar op zn buik maakte flink verschil.

Bij ons kwam het door de verborgen reflux (veel gespuug dus ook). Bedje omhoog dus schuin zetten en inbakeren kan soms al helpen.
verder is de vervolgstap voeding verdikken, maar hopelijk hoef je niet zo ver te gaan. Wij zijn nu nog een stapje verder medicijnen en nu slaapt ze gewoon elk slaapje jn haar bedje! 

Hier ook. Wat bij ons ook hielp was een bezoek aan de osteopaat. 
Hierdoor kon ze wel beter op haar rug liggen naar slapen doet ze het beste op haar buik 

Onze zoon wilde ook niet op z'n rug slapen. Hier speelde het probleem vooral overdag. 's avonds was hij zo moe, dat hij wel sliep (gelukkig). 
Google eens op tips bij reflux. Zorgen dat je kindje niet plat ligt en omhoog houden na een voeding kan al een wereld van verschil maken. Hier helaas niet, wij hebben lang medicatie gebruikt, maar ik hoor om me heen ook veel geluiden dat het wel voldoende hielp. 

Bij ons wilde hij idd ook niet op zijn rug. s Nachts ging het nog wel, als we hem inbakerden en met veel moeite, maar uiteindelijk pikte hij ook dat niet meer. Wij hebben hem vanaf 6 weken op zijn buik laten slapen overdag, wat later ook 's nachts. Hij had ook veel last van reflux waardoor het misschien onprettiger was op zijn rug, maar bedje schuin had hier geen effect (hij wurmde zo hard heen en weer dat ie dan naar beneden rolde). Kijk goed naar je kindje. Vaak de hik hebben is heel normaal voor een baby trouwens, dat wordt vanzelf minder maar hoort er ook een beetje bij.

En als je haar op haar zij laat slapen? Mijn dochter is ondertussen al 4 maanden, maar slaapt heeeerlijk op haar zij vanaf de eerste dag. Dat is toch weer een stuk veiliger dan op de buik, en als ze dat wel accepteert zou ik dat lekker doen. 
En anders toch gewoon op de buik. Eerst overdag eens een paar dagen doem terwijl je er zelf bij zit, zodat je het goed in de gaten kunt houden of ze sterk genoeg is om het hoofdje te draaien. Als dat goed gaat, kun je t ook in de nacht doen. Sommige kindjes zijn  nou eenmaal buikslapers!

Terug
Bovenaan