Baby wil niet slapen overdag

<p>Hallo moeders,</p><p>Onze dochter van 9 weken wil overdag niet slapen. Hooguit 2 haze slaapjes. Vanuit de baby consulent moesten we haar in bed leggen 5 min wachten als ze dan nog huilt er uithalen wachten tot ze weer rustig is en weer in bed leggen. We zijn een week bezig maar ze slaapt nog niet. Iemand hier ook ervaringen mee of tips. Ze slaapt al in een puckababy, heeft een muziekje op de achtergrond. Als ik haar uit bed haal valt ze binnen 1 min in mijn armen in slaap ze is wel heel erg moe. Maar ik moet volgende week gewoon weer aan het werk en dan kan ze ook niet bij mij slapen. Alle tips zijn welkom. </p>
 
Oei, lastig... Eerlijk gezegd niet echt tips. Onze dochter sliep tot 3,5 maand overdag met geen mogelijkheid in haar bedje/zelf, altijd in de draagdoek of soms in de kinderwagen tijdens het wandelen. Toen ze 3,5 maand oud was, viel ze ineens in slaap uit zichzelf en vanaf toen alle slaapjes ineens in haar eigen bed. Dus bij ons was het een kwestie van tijd geven... Maar ja, daar heb jij nu natuurlijk niets aan...
Wat ik wel eens heb gehoord, is dat kinderen op de opvang echt ander gedrag laten zien en dan vaak wel ineens slapen. Dus misschien gewoon de sprong in het diepe en kijken wat er gebeurt op de opvang? 
 
Ik let juist heel erg op moeheid signalen. Maar bij onze dochter is het alles of niks. Het ene moment is ze nog gezellig geluidjes aan het maken en vervolgens begint ze te huilen en dan leg ik haar direct op bed. 
 
Min dochter is 12 weken, ben sinds een paar dagen bezig met een "strak" slaapritme, zij had een beetje hetzelfde als jij beschrijft. Ik houd me nu in elk geval aan de wakkertijd (voor haar max. 90 minuten). En het naar bed brengen doe ik met een vast ritueeltje, wat ik daaraan toegevoegd heb na van alles te lezen op internet/boeken is stil gaan zitten en haar vasthouden, op een bepaald moment merk ik dat haar ademhaling rustiger wordt en is ze al wat slaperiger. Dit duurt vaak maar een paar minuten. Dan leg ik haar in bed en is ze vaak stil (niet altijd). Als ze begint te huilen, ga ik er gelijk naartoe en probeer ik haar eerst in bed te troosten, lukt dat niet pak ik haar op en probeer ik het opnieuw. De laatste dagen is dit gelukt maar het is inderdaad moeilijk als ze blijven huilen. Ik heb ook eerst de tip laten huilen en na 10 minuten troosten geprobeerd maar dat was voor mijn dochter niet te doen (1,5 uur huilen verder, overstuur kind en geen slaap).

Ik heb ook het boek droomritme gekocht waar veel tips en methodes in staan, passend bij de verschillende leeftijden. Wellicht hebben je daar ook wat aan?
 
Terug
Bovenaan