Baby wil niet slapen (reflux?)

<p>6 weken geleden ben ik bevallen van ons dochtertje. Vanaf de eerste week was ze al enorm onrustig, in de eerste week heeft ze zich zelden weg laten leggen maar lag ze vaker bij mij of mijn vriend dan in haar bedje. Zelfs de kraamzorg vond het opvallend en adviseerde ons om in te bakeren, gezien onze kleine meid enorm wilde armpjes en beentjes heeft. </p><p>Dit hielp iets voor in de nachten, echter heeft ze zich overdag nog steeds niet normaal weg laten leggen in haar bedje/box. Ze zet het op een gillen en houdt dit zo een uur vol. Ondertussen zien we dat ze enorm moe is, maar ze lijkt niet aan haar vermoeidheid toe te geven. Dit resulteert erin dat ze hele dagen bij mij ligt, en begint te huilen zodra ze even weggelegd wordt. Draagdoek/zak hebben we geprobeerd, dit vind ze echter ook niks  </p><p>Vorige week zijn we met haar bij de huisarts geweest, aangezien we verborgen reflux vermoeden. Hiervoor hebben we omeprazol voorgeschreven gekregen maar haar lijfje lijkt nog steeds niet meer te ontspannen. Ze huilt regelmatig voor én na haar fles, wanneer ze wakker wordt zet ze het gelijk op een gillen, en inmiddels legt ze haar koppie bijna niet meer naar maar blijft ze maar overstekken wat troosten ook bijna onmogelijk maakt. Daarnaast heeft ze 1 a 2 x op de dag (voornamelijk avond/nacht) een voor ons onverklaarbare huilbui, die zo een aantal uur kan duren. Er is dan geen land met haar te bezeilen, ze is dan ontroostbaar tot de volgende fles.</p><p>Inmiddels worden we er een beetje moedeloos van, en breekt het ons behoorlijk op. We hebben geen idee waar de onrust vandaan komt, of hoe we haar moeten leren in bed te liggen.</p><p> </p>

Overstrekken is meestal een teken van krampjes. Bij mij hielp fietsen met haar beentjes heel goed en kijk ook eens naar baby massage. En boert ze wel goed? In het begin lukte dat niet zo goed bij me dochter maar is wel heel belangerijk. En misschien ‘s avonds iets meer voeding geven? Me docher krijgt overdar 120 maar in de avond rond 9 heeft ze vaak meer honger en geef ik 150. Dan slaapt ze als een roosje als ik haar maar 120 geef bij die fles huilt ze hysterisch ze heb dan gewoon meer honger ofzo. Me dochertje is nu ook 6 weken en word ook vaak wakker als ik haar in bed leg dus ze slaapt nu meestal naast me op de bank en dat gaat redelijk. Ze zuigt ook graag op me pink word ze heerlijk rustig van. Ik hoop dat je hier iets mee kan, succes :)

Ik zou denken krampjes...duurde bij ons soms ook uren voordat het over was. En daarnaast kunnen het ook de welbekende huiluurtjes zijn. Bij de krampjes werkte bij ons het fietsen met de beentjes goed en op en neer lopen met hem, maar bij elk kind werkt iets anders. Heb je infacol al geprobeerd? Dat deed bij ons wonderen (geef het wel een dag of 2/3 de tijd om het te laten werken). Bij ons werd het met 10 weekjes ineens een stuk minder met de krampjes. En anders is johannesbroodpitmeel proberen voor reflux, maar dat zoh ik wel eerst navragen bij het cb. Succes ermee! Her js pittig, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het op een gegeven moment beter wordt

Wat vervelend voor haar en zwaar voor jullie! Ik zou je adviseren om naar een osteopaat te gaan. 
Ik weet niet of je een zware bevalling hebt gehad? Maar mijn zoontje heeft de eerste weken ook heel veel gehuild en bleek echt nog flink last van zijn nek en hoofdje te hebben door de bevalling. Na 3 bezoekjes aan de osteopaat was hij veel rustiger. Maar ook reflux en darmkrampjes kunnen ze vaak behandelen. Ik weet niet hoe het werkt maar het werkte bij ons..
Het kan ook zijn dat ze oververmoeid is. Als het niet beter wordt vooral aan de bel blijven trekken bij je huisarts en consultatiebureau. Sterkte ermee! 

Bij mijn zoontje werd ook na 7 weken verborgen reflux geconstateerd en daarbij een prikkelbare baby. Veel huilen. Ik kon hem nergens neerleggen. Niet in de box, niet in bed, niet in de wagen. Alles was huilen. Hij is ook een week opgenomen geweest. Omeprazol werkte wel bij ons maar geef het ff tijd. Kan best 2 weken duren. Ik neem aan dat er ook naar koemelkallergie is gekeken? Een osteopaat kan ook goed helpen maar werkte bij ons te samen met fysio. Ons zoontje overstrekte heel veel en ik kreeg daar tips hoe ik dat wat kon voorkomen en hoe ik de onrust kon minderen bij hem. Al met al was hij zeker 4.5 maand voor ik enigszins een beetje met hem naar buiten kon. Vooral de eerste 4 maanden was het zwaar. Ineens werd hij een stuk ontspannender. Hij is nu 6 maanden en we zijn de medicatie aan het afbouwen. Die huilbui einde dag of avond is wel bekend. Was hier standaard van 16:00 /20:00 om alle prikkels van die dag te verwerken. Ik hoor het best veel om me heen en meestal stoppen ze er met 3 maanden mee maar ik zou het wel allemaal in de gaten houden. Als je het niet vertrouwt blijven aanbellen bij je huisarts. Altijd je gevoel volgen, mamagevoel klopt altijd. Het is een rotperiode hoor en best zwaar. Heel veel sterkte 

Terug
Bovenaan