baby wil niet van fles naar groente/fruit hapjes

Hoi,

Mijn dochter is nu 7 maanden. Ik heb tot 6 mnd bv gegeven en doe nu half  bv half fles. Ben nu een maand bezig met hapjes. fruit, wortel ze wil nix. Ik krijg met pijn en moeite 3 hapjes binnen maar ze kokhalst na elke hap en draait haar hoofd zover mogelijk weg als ik met de volgende hap aankom. Mijn jongens deden dat ook   wel maar gingen na een paar dagen toch gewoon eten. Merk nu aan haar dat ze de 4 uur tussen de fles vaak niet haalt dus ze heeft echt wat extra's nodig. Wie heeft een goede tip??

Groetjes Mirjam

Jee, das ook lastig!!!

Misschien dat je het kan mengen met een beetje bv? Dan is de smaak misschien herkenbaarder? En dan iedere keer wat minder bv of fv er doorheen doen.

misschien een idee om te beginnen met rijstebloempap op basis van borstvoeding.
Als je dan naturel neemt heeft ze wel de vertrouwde smaak en kan wennen aan de dikkere structuur.

Mijn zoontje Tim wilde ook geen groentenhap.   Nu heb ik er zelfgemaakte appelmoes doorheen gedaan. Niet al te veel maar hij vind het nu wel lekker. Dit ga ik dan afbouwen zodat hij aan de smaak kan wennen. Ook is het groentenhapje wat droog op een gegeven moment. (heb geen ervaring met potjes) maar dan geef ik hem een slokje water te drinken tussendoor.

Daarna gaat de groentenhap er weer goed in. De fruithap vind hij altijd wel lekker moet ik zeggen.

Veel succes

groetjes
Nicole (mama van Tim 28-08-07)

Terug
Bovenaan