Baby wil overdag niet in bed slapen

5,5 week geleden ben ik trotse mama geworden van een dochtertje, ze doet het goed, drinkt goed, poept en plast goed en slaapt s nachts ook vaak van voeding tot voeding. Alleen de slaapjes overdag doet ze eigenlijk altijd bij iemand op de borst/in de draagzak of in de box. In bedje hebben we al verschillende keren geprobeerd, maar dan blijft ze gewoon wakker en kijkt ze een beetje rond. Ik leg haar dan in bed als ze wat begint te gapen etc.

Als ik haar na een uur wakker zijn uit bed haal slaapt ze daarna super snel. Ook s nachts slaapt ze goed in het bedje. Het bedje staat nog bij ons op de slaapkamer.

Is het normaal dat baby's overdag niet in hun bedje slapen? Wat kan ik doen om dit wel voor elkaar te krijgen? Ik maak me zorgen dat ze straks bij de opvang en als ze ouder is niet in bed wil slapen en dat is natuurlijk niet echt handig.

Waarschijnlijk is het ook een beetje onze eigen schuld dat ze niet in bed wil slapen overdag omdat we dat met uitzondering van de kraamweek (toen was ik zelf voornamelijk op de slaapkamer) eigenlijk niet gedaan hebben omdat ze gewoon goed sliep in de box of bij ons.

Gefeliciteerd! Als ze zo jong zijn zeker weten helemaal normaal :) Willen het liefst bij je zijn en je kan ze echt nog niet verwennen op die leeftijd :).
Hier een dochter van ruim 7 maanden inmiddels die eerste 8-9 weken bij ons/naast ons/op ons heeft geslapen en toen zijn we heel rustig begonnen met af en toe eens in eigen bedje. Met wisselend succes.. Als ze groter worden komt dat vanzelf. Nu dus ruim 7 maanden en slaapt als een roosje in dr eigen bed (ook niet altijd hoor ?).

Heeeel normaal als ze zo jong zijn. Ze zijn dan nog zo klein en hebben die nabijheid gewoon nodig. Dat ze 's nachts in haar eigen bed slaapt is al heel knap!
Onze dochter sliep vanaf dag 1 's nachts keurig in haar eigen bedje. Maar overdag, ho maar. Dat heeft 3,5 maand geduurd. Tot die tijd alle slaapjes overdag in de draagdoek, kinderwagen, op de arm etc. Ineens viel ze met 14 weken zelf in slaap terwijl ze op een kleed in de woonkamer lag te spelen. Ik wist niet wat me overkwam! Sindsdien alle slaapjes in haar eigen bedje. Zo ineens van 1 op andere dag. Maar dus wel pas na 3,5 maand! Dus er is hoop! ;-) 

Zoals hierboven al werd gezegd, heel normaal..zij kunnen ook nog niet zelfstandig in slaap vallen, hebben daar hulp bij nodig in de vorm van wiegen, zingen, of lekker bij je liggen. Ze is je hartslag gewend om te horen en dat hoort ze nu nog goed door bij je te liggen.
Mijn dochter is nu net 1 jaar en heeft soms nog periodes dat ze liever bij mij ligt. Bijvoorbeeld na een drukke dag.
Zij is de eerste 3 maanden bijna elke keer bij mij in slaap gevallen en kon haar in haar slaap rustig in bed leggen. Later werd het steeds makkelijker om haar wakker in bed te leggen in de ochtend.
Geef het dus lekker de tijd, en geniet van de momenten dat ze lekker bij je ligt....want geloof me...de tijd vliegt voorbij!

Heel normaal! Kleine baby’s willen in je buurt zijn. Toen onze zoon naar de opvang ging sliep hij vaak in het hang wiegje in de speelzaal of in de kinderwagen buiten. Ze hebben vaak wel een oplossing bij de opvang. Na een jaar sliep hij daar pas goed in de normale bedjes terwijl hij inmiddels thuis al prima in zijn kamertje sliep overdag.

Terug
Bovenaan