Baby wil overdag weinig slapen

<p>Hoi, mijn dochter is bijna 9 weken oud en heeft veel moeite met slapen overdag. Ze komt moeilijk in slaap in haar eigen bedje. Terwijl ze in de auto, kinderwagen of wipstoel zo weg is. Ik doe erg mijn best om een routine aan te houden, etc. Hoort dit bij de eerste periode? Wanneer gaat ze beter slapen?</p>

Hoi,

Zo herkenbaar! Maar het hoort inderdaad bij de eerste periode. En slapen blijft nog heel ang een ding. Want zo heb je een ritme en slaapt je kind goed en dan weer een hele tijd niet. 
Maar tot en met drie maanden is het echt zoeken naar wat voor je baby werkt. Je kan wel proberen een ritme aan te houden, maar dat werkt helaas nu nog niet echt. Vanaf 4 maanden kan je echt met een goed ritme werken en eventueel slaap trainen.  Maar voor die tijd is dat lastig dat laat hun ontwikkeling nog niet toe. Wat doe je nu om je dochtertje te laten slapen?  En waar slaapt je dochter precies? 
Groetjes Linda
Groei Met Je Mee

Heeeeel herkenbaar! Onze dochter sliep tot 3 maanden overdag alleen in de kinderwagen en vooral in de draagdoek. In haar eigen bedje lukte overdag echt niet. 's nachts ging dat prima vanaf het begin...
Toen ze 3 maanden oud was, viel ze ineens tijdens het spelen op de grond in slaap en vanaf toen sliep ze elk slaapje in haar eigen bed. Nog even volhouden dus ?

Hier lukte het pas vanaf 4 maanden om haar in haar bedje te laten slapen. Daarvoor sliep ze elk slaapje in mijn armen. Je kindje is echt nog heel jong en heeft jouw nabijheid nodig :) dat ritme komt er echt vanzelf in. 
Ik zou goed op de wakkertijden letten (mocht je dat nog niet doen) en haar dan laten slapen waar ze goed kan slapen. Dát ze slaapt is nu nog belangrijker dan waar ze precies slaapt :)

Dat is normaal! In het begin is het belangrijkste dat ze slapen, maakt niet uit waar dat is.
vanaf 4 maanden gaat dat vaak beter! Hou vol. 

Terug
Bovenaan