Baby wil snachts niet in de wieg

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vorige week ben ik trotse mama geworden van mijn dochtertje. Moet wel zeggen dat het erg wennen is en dat ik in heel veel dingen nog erg onzeker ben. De kleine meid slaapt overdag heel goed. Op het moment ligt ze overdag in de reiswieg in de box bij ons beneden en doe ik haar tussen de middag ook naar boven en dan slaapt ze heerlijk tussen de voedingen door in haar eigen wiegje. Nu is het alleen zo dat ze s’avonds en s’nachts dus niets anders wil dan of bij mij op de borst liggen, of op het aankleedkussen tussen mij en mn vriend in. Ik snap dat wanneer ze zo klein zijn ze nog veel geborgenheid zoeken maar ik vroeg me af hoe het komt dat ze overdag wel alleen kan slapen en dat het helemaal omslaat zodra ik en mn vriend naar bed gaan. Hebben meerdere nieuwe papa’s en mama’s dit gehad? Hoe gingen jullie ermee om en hebben jullie nog tips?</p><p> </p><p>x</p>

Ik denk omdat overdag ze geluiden hoort en in de nacht niet.
Mijn dochter is 4 weken.  En de 1ste 2 weken was t ook zo als bij jou.  Ze heeft die weken ook bij ons gelegen. Maar we begonnen de nacht wel in haar wiegje en legde haar ook regelmatig terug als ze sliep. Zodat ze toch kon wennen.  
Nu slaapt ze er goed in. 

Onze meid ligt nu ff bij ons in bed, ze slaapt dan echt beter en dat is t wel ff waard. Binnenkort gaan we de wieg wel weer proberen haha! Ik zou gewoon ff kijken wat werkt. Je kan zon kleintje nu nog niks aanwennen bovendien.

Hoi bij mij hetzelfde eerste week heel goed beneden in de box slapen en boven niet willen slapen nachts. Nu heb ik zon inbakerslaapzak van puckababy en gaat het heel goed met slapen. Wellicht voelt hij zich daar lekker veilig en geborgen in

Hoi,
hier precies hetzelfde probleem! Onze dochter is 2 weken geleden geboren en slaapt overdag ook in de reiswieg in de box. Geen enkel probleem! Maar s avonds in het wiegje is echt drama, ondanks dat het wiegje direct naast mij staat. 
We hebben haar dus nu constant in de reiswieg boven slapen, want dan slaapt ze gewoon door. In het begin ging dat ook een beetje moeizaam, maar we lieten eerst de lamp en tv aan, daardoor ging ze wel slapen. Inmiddels hebben we al geen tv en lamp meer aan en slaapt ze gewoon door. Wel nog in de reiswieg. Maar dit willen we langzaam gaan afbouwen. 
Misschien is het ook wel steeds de overgang van beneden naar boven, waar ze nog aan moeten wennen. 

Op welke momenten voelde je har altijd in jouw buik? Vaak is het dat baby’s snachts als mama lekker in de ruststand ligt heel actief worden. Als ze uit jouw buik komen is het vaak dat ze dan op dat zelfde tijdstip actief zijn. Een dag en een nachtritme hebben pasgeboren baby’s ook nog niet, dat moeten ze nog leren. Geef het de tijd!

Omdat het ‘s nachts inderdaad erg stil is, hebben wij in het begin weken tot maanden lang een stofzuiger app gebruikt. Door het gezoem van de stofzuiger was er wel geluid en ons zoontje sliep daar heel goed op! 

Terug
Bovenaan