baby wil steeds bezig gehouden worden

Hoi,

Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden. Hij eet goed, slaapt goed en is een vrolijk mannetje. Hij wil alleen graag bzig gehouden worden. Soms als we hem na de voeding in de box leggen gaat het even goed, maar hij begint al snel te huilen. Hetzelfde geldt voor de wipper. Het liefst zit hij de hele dag bij je op schoot of op de arm.
Mijn dagschema ziet er als volgt uit:
7 a 8 uur fles,  weer op bed tot ongeveer 9.00 uur. Dan  bij mama op bed  spelen en knuffelen. Om ongeveer  10.00 uur in bad of wassen, dan even in de box of op boodschap  en tegen 11 uur of 11.30 u een fles en  op bed. Dan slaapt hij vaak tot 15.00 uur, dan een fruithapje en wandelen of in de wipper. Dan tegen 16.00/ 16.30 uur fles en in de box. Wil dan absoluut, hoe moe hij ook, is niet op bed!  Vanaf 17.00 uur is hij vaak erg jengelig en huilderig. Tegen 19.30 uur een fles en op bed.  
Hij krijgt 4 flesvoedingen per dag van 180 ml + 6 schepjes nutrilon forte. De laatste fles is 210 ml + 7 schepjes nf + rijstebloem.  
Hoe doen jullie het en wil jullie kindje ook bezig gehouden worden?

Ik herken dit heel goed ons zoontje moest ook steeds bezig worden gehouden in het begin doe je dat nog wel maar het breekt je een keer op hoor..
ik liet hem toen af en toe ook mooi "piepen" want dat kon hij hij huilde niet maar heel erg vervelende geluidjes maken en ja je wilt ook niet dat je huishouden erbij inschiet..

had wel het gevoel dat hij meer wou dan dat hij kon dus dat lijkt me dan ook erg frustrerend voor hem.. ik nam hem overal mee naar boven de was opvouwen of in de wipstoel voor me als ik me moest douchen want als ik maar in zicht was ging het goed!

wandelen vond hij ook heel erg leuk maar helaaas zit het weer niet altijd mee.. een speelkleer met zo'n boog erover met allemaal speeltjes eraan kon hij zich ook wat beter in vermaken hij wou gewoon steeds wat nieuws (teletubbies doen ook wonderen) hij is nu 9 maand en zwaait naar ze en vind ze nog steeds leuk.. het word vanzelf minder denk ik hier wel tenminste als ze wat meer kunnnen vermaken ze zich ook beter ff door de zure appel heen bijten voor je het weet gaat het beter

nou succes ermee
groetjes mams

Hoi,

Ons zoontje van 6 maanden is ook erg 'pieperig' overdag als hij in de box ligt. Hij wil ook de gehele dag mijn aandacht, maar helaas ik heb niet altijd tijd voor hem en als ik vind dat hij naar bed moet, gaat hij gewoon, dan maar ff huilen. Ik moet ook nog het huishouden doen. Ik laat hem ong. een half uur, 3 kwartier zeuren of huilen   en dan pak ik m op en ga wandelen. Mijn dagindeling ziet er als volgt uit:

07.00 uur voeding
08.00 uur bed
10.00 uur uit bed, fruithapje en wandelen met de hond
12.00 uur fles 200 cc
13.00 uur naar bed
16.00 uur uit bed, fles 100 cc en liga, wandelen met de hond, daarna in de box
18.00 uur groente, aard, vlees
19.00 uur yoghurt en naar bed voor de nacht.

Hopelijk heb je hier iets aan. Succes

Groetjes Maaike

Hoi Karin,

Zelf baal ik soms ook als een stekker. Gelukkig kan mijn dochter 's morgens goed zelf spelen, maar vanaf de middag wil ze alleen niet meer graag spelen. Ik las al veel over piepen. Bij ons lijkt het meet op de hele buurt bij elkaar scheeuwen, pak je haar op, dan is het over. ik ben erg nieuwsgierig naar tips van anderen.
Zelf laat ik haar maar liggen huilen en kom af en toe bij haar om haar te laten weten dat mama er echt wel voor haar is maar ook zelf dingen moet doen (zoals eten koken, ben nl erg veel alleen) Ze slaapt ook nog eens erg weinig.

Hopelijk komt er een reactie waar je wat aan hebt (en ik misschien ook wel)

groetjes mama van Marieke (5mnd)

hoi,
mijn eerste kindje(zoon 3,5 jaar)
wilde ook altijd bezig gehouden worden zelfs nu is dat nog zo!
ons tweede kindje is veel meer tevreden maar heeft ook een dip gehad met 5 mnd!
(ze is nu 8 mnd.)
ze krijgen nu door dat het op schoot veel leuker kan zijn.
en de verlating angst op deze leeftijd speelt ook een rol.
daar speelde ik kiekeboe spelletjes mee om haar er aan te wennen dat we ook even weg zijn.
ik verzeker mij ervan dat ze geen honger heeft, een schone luier heeft, en niet bekneld ergens zit en dat mag ze best even huilen.
ik draag af en toe wat afwisselend speelgoed voor en haar grote broer is ook haar entertainer.

ze kan heel driftig worden als ik kom kijken of er echt niks is en haar dan NIET op pak.
ik moet dan wel lachen....
en zeg dan ik kom straks bij je.
ook het speelgoed tv van nijntje maakt hij weer even blij dat is een goede afleiding.
groetjes

Terug
Bovenaan